Skrevet af: Martin K. Glarvig, Founder & Data Visionary, Geomatic
Børn, der oplever at blive ringet op af telefonsælgere med et godt tilbud som var tiltænkt mor eller far er ikke bare PR-mæssigt penibelt, forbudt ifølge Markedsføringsloven og kommercielt uinteressant. Det er også et problem, vi i Geomatic nu forsøger at gøre endnu mere ved.
Når virksomheder anvender direct mail-kampagner og telemarketing som metoder til at få nye kunder, vælger mange af dem at lade os levere segmenterede emner af høj kvalitet til virksomheder, som ønsker at ramme specifikke målgrupper enten med brev eller et telefonopkald.
De leads, vi leverer, er både CPR-validerede og kvalitetstjekkede ud fra flere andre offentligt tilgængelige datakilder. For at levere den højst mulige kvalitet i vores leads, udvikler vi løbende på vores segmenterede emner og kvaliteten på disse, og vi kan nu præsentere en ny og forbedret beslutningstagervariabel, som vi i al sin enkelhed har valgt at kalde: Voksen beslutningstager.
På den måde er Geomatic med til at reducere mængden af returpost, og endnu vigtigere; vi giver vores kunder mulighed for at gå med livrem og seler, når det kommer til at undgå at kontakte børn med en direct mail- eller telemarketingkampagne.
Med Voksen beslutningstager kan vi nu tilbyde markedet en beslutningstager på en segmenteret adresse, som ikke bare med meget høj sandsynlighed bor på den pågældende adresse, men som også med endnu højere sandsynlighed end tidligere er en voksen person. Og som noget helt nyt, får vores kunder nu mulighed for at kunne skrue op og ned for sikkerheden for udelukkende at ramme en voksen person med uanmodet markedsføring.
Målet er at reducere mængden af returpost og spildte opkald yderligere - og endnu vigtigere: Vi giver vores kunder mulighed for at gå med livrem og seler, når det kommer til at undgå at kontakte børn med en direct mail- eller telemarketingkampagne.
Desværre er det ikke muligt fuldstændig at undgå, at man rammer børn. Det skyldes dels, at forældre jo kan oprette telefonnumre i børnenes navne, så der fremgår børn af telefonbogen, samt at vi i vores valideringsgrundlag med bl.a. CPR-kviktjek ikke med den nuværende lovgivning kan validere en-til-en om en person er barn eller voksen.
Derfor er vi glade for at stå i spidsen for en videreudvikling af måden, man udvælger en kampagnedeltager, og jeg håber vores kollegaer i branchen vil følge trop – både fordi de store mængder af returpost udgør en unødig høj omkostning for virksomhederne, men bestemt også for miljøet. Og så må det være i alles interesse at så få børn som muligt bliver ringet op af telefonsælgere, som har et godt tilbud fra en virksomhed, men hvor modtageren af tilbuddet naturligvis skulle have været den voksne person i husstanden.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.