Segmentering

Optimal brug af data gør dig i stand til at realisere din virksomheds potentiale. Vi hjælper dig med at finde frem til de rette data, der gør din organisation mere effektiv og sikrer mod spild. Vi leverer datadrevet segmentering, der driver din forretning frem

Forstå dine kunder og målgrupper og styrk forretningen

Vi lægger vægt på, at din segmentering skal svare på de vigtigste spørgsmål for din forretning. Der kan behovet variere fra virksomhed til virksomhed: Nogle får størst værdi af at benytte en standardiseret segmenteringsmodel, der kan implementeres på tværs af kanaler som conzoom®, mens andre har behov for en skræddersyet segmenteringsmodel. Uanset om din segmentering skal være baseret på mange eller få variable, tilbyder vi også løsninger, der sammen med vores samarbejdspartnere sikrer, at du kan eksekvere dine kampagner og markedsføring til dine segmenter - og ramme de samme segmenter på tværs af platforme, hvad enten du benytter dig af uadresseret distribution eller har brug for emner til DM, TM og SoMe

conzoom®

conzoom® segmenterer forbrugerne i hele Norden på baggrund af hårde data, tal og statistikker

  • Databaseret segmentering

    Segmenterne er dannet ud fra nationale registre i Danmark, Sverige, Norge og Finland

  • 36 unikke segmenter i Danmark

    Det danske conzoom® består af 9 hovedgrupper og i alt 36 undertyper

  • Gennemtestet segmenteringsmodel

    conzoom® har eksisteret siden 2002 og i dag på sin 5. generation og er dermed et gennemtestet segmenteringsværktøj

Læs mere

Skræddersyet segmentering

Din forretning er unik og det er dine kundesegmenter også

  • Skræddersy segmenterne ud fra dine data

    Vi hjælper dig med at identificere de relevante kundegrupper og beskrive dem ud fra de parametre, der hjælper dig til at træffe de rette forretningsmæssige beslutninger

  • Få et 360° indblik i dine kunder

    Du får det bedste beslutningsgrundlag med et 360° indblik i dine kunder, når vi kombinerer dine kundedata med relevante eksterne data

  • Segmenter, der kan operationaliseres

    En segmentering skaber størst værdi, hvis den kan implementeres på tværs af organisationen og i alle touch-points med dine kunder

Læs mere

Uadresseret distribution

Ram din målgruppe lige i postkassen

  • Segmenteret distribution

    Uanset om din målgruppe er defineret ud fra et conzoom®segment, en bestemt geografi, et økonomisk råderum eller familietype, kan du nå dem

  • Få større opmærksomhed på dit budskab

    Uadresseret distribution er din mulighed for at ramme din målgruppe på en platform, hvor de typisk er mere opmærksomme og gerne vil læse indhold, der er skabt målrettet til dem

Læs mere

Emner til DM, TM & SoMe

Få leads, der løfter din konverteringsrate, og kvalificerer dit prospect universe

  • Segmenterede emner

    Vi kan segmentere dem ud fra talrige data og modeller, der bidrager til at løfte potentialet i hvert enkelt lead, du kontakter

  • Kvalitetssikrede emner

    Leads fra os er kvalitetssikrede, og data bliver trukket fra officielle registre; vi sikrer bl.a. at dine leads ikke står på Robinsonlisten eller er reklamebeskyttede

  • Højere konverteringsrate

    Vi leverer tre typer af optimerede lead set-ups, der alle har det tilfælles, at de er kvalitetssikrede af os, og kan implementeres på tværs af kanaler, så du får en større effekt

Læs mere

Om segmentering

Segmentering refererer til kunsten at dele markeder eller kundedata i håndterbare segmenter ud fra forskellige variable (fx demografiske, geografiske, socioøkonomiske, livsstil og holdninger). Hvis et segment skal være nyttigt og meningsfuldt, skal det adskille sig så meget som muligt fra andre segmenter i form af kundernes behov - herunder pris, produktets ydeevne, design eller mærke - som oftest hænger sammen med deres demografiske forudsætninger

 

Gennem segmentering bliver kunden en synlig del af organisationen. Synligheden og forståelsen for kunden bidrager til flere afdelinger og funktioner, som kan være med til at støtte op om hele kunderejsen - fra ide til produkt, salg og markedsføring. Det vil ligeledes være lettere at følge op på KPI'er og rentabilitet, når en segmentering er operationelt forankret

Typer af segmentering

Kundesegmentering

Udvælg de rigtige kunder til specifikke kampagner, send rigtige tilbud og hav relevant dialog med dine rigtige kundesegmenter

Kundescoring

Find ud af, hvilke kunder, der har ny-, mer- og krydssalgspotentiale

Share-of-wallet

Churn prediction

Forudse dine kunders churn

Churn prevention

Find ud af, hvilke parametre, du kan skrue på, for at undgå churn

Livstidsværdi

Customer Journey

Optimér din kommunikation med kunden i alle touchpoints

 

Optimér udbyttet af segmenteringen ved at integrere den i alle processer

Udbyttet af en kundesegmentering er naturligvis størst, hvis samme segmenteringsmodel bruges i hele organisationen. Derfor anbefaler vi, at segmenteringsmodellen bygges operationaliserbart op, og gerne med udgangspunkt i dine eksisterende kundedata

 

Data blending (kombination af egne kundedata og eksterne data) giver med andre ord værdi på tværs af forretningen. Det gør jer i stand til at træffe bedre beslutninger baseret på et solidt datagrundlag, som er baseret på både jeres egen indsigt, men også en indsigt i målgruppen, segmentet eller kunden, udover hvad I normalt kigger på. Det giver jer en konkurrencemæssig fordel, da jeres kunder vil opleve større tilfredshed ved at handle ved jer, og derfor også er mere tilbøjelige til at komme igen

 

Med en datadrevet segmentering sikrer du, at dine målgrupper kan identificeres på tværs af platforme og rammes på de helt rigtige tidspunkter med målrettede budskaber og produkter, så dit budskab bliver set og husket - og konverterer

Få en segmentering, der styrker din forretning

Skriv dig op eller kontakt Tania Holm Linke direkte bestilling eller rådgivning om, hvilken segmenteringsmodel, der passer til din forretning

Tania Holm Linke portrait

Tania Holm Linke

Senior Consultant

+45 6043 3083

Linkedin

Får du ikke vores nyhedsbrev?

Måske vil du også finde disse sider interessante