
Skræddersyet segmentering
Din forretning er unik og det er dine kundesegmenter også. Vi hjælper dig med at identificere de relevante kundegrupper og beskrive dem ud fra de parametre, der hjælper dig til at træffe de rette forretningsmæssige beslutninger
Vi designer segmenteringsmodellen til din specifikke forretning
En skræddersyet segmentering tager udgangspunkt i lige præcis de pains og spørgsmål, I har i jeres forretning. Vi stiller hele vores ekspertise til rådighed og guider og vejleder jer til at finde den rette segmenteringsmodel og den rette fremgangsmåde til at opnå jeres forretningsmål
Alle kunder er unikke, og vi analyserer dine ud fra en skræddersyet segmenteringsmodel, så du får en dybdegående indsigt i potentialet for din forretning. Vi afdækker dine eksisterende kunders karakteristika, beregner kundesegmenternes størrelse og penetrationsgraden og bidrager til at udpege de budskaber, der har størst gennemslagskraft i de enkelte kundegrupper
Læs også: Guide til strategisk og operationel segmentering
Du får det bedste beslutningsgrundlag med et 360° indblik i dine kunder. Vi hjælper dig med at udvide dit kendskab til kunderne ved at supplere din eksisterende viden med nye indsigter, så din kundesegmentering får større værdi og effekt. Det får du, når du kombinerer dine kundedata med relevante eksterne data og dermed får mere gennemarbejdede segmenteringsmodeller med mere præcise inddelinger. Det betyder for eksempel, at du ikke blot lærer dine kunders købsadfærd i din forretning at kende, men også forstår deres interesser, præferencer og komplementære køb. Du får altså muligheden for at tilpasse jeres vareudbud og markedsføring til præcis de behov, jeres kunder har
Case: Tryg løfter kontaktraten med skræddersyet segmentering
"Prioritering af emner ud fra modellerne har ikke alene været med til at løfte kontaktraten og gennemsnitssalget pr. kunde men også sikret en bedre lønsomhed på de nye kunder"keyboard_arrow_rightLæs casen
- Jørgen Thau, Tryg
Partnerskab med Wilke: Kombinér kvalitativ og kvantitativ segmentering
Geomatic og Wilke har i fællesskab bygget et nyt, stærkt framework til datadrevet segmentering, der med en metode-triangulering bygger stærke, operationaliserbare segmenter, så etnografisk- og survey-baserede segmenter nu kan lægges ned over en kundebase uden at man skal stille alle kunder en lang række spørgsmål