

Geomatic Insights Report
Få indsigt i segmenterne i din kundebase med vores standardiserede kundeanalyse, der viser dine kunders demografiske karakteristika, geografi og conzoom®fordeling
Kundeanalysen, der kommer hele vejen rundt om dine kunder
En Geomatic Insights Report giver dig indsigt i dine kunders karakteristika på baggrund af deres adresser. Vi analyserer de datavariable, som knytter sig til adressen, og viser på den baggrund de indsigter, der gemmer sig i data. Kundeanalysen giver dig altså et fuldstændigt billede af hvilke profiler, du har i din base, så du kan tilrettelægge din kommunikation og markedsføring til dem på netop den måde, der fanger dem bedst
Kundeanalysen kan laves på enten hele din kundebase eller på mindre segmenter af kunder: Nyhedsbrevsmodtagere, churnere, dårlige betalere, kernekunder mm. Inddelingen er op til dig, og hvad dit behov er
I udarbejdelsen af rapporten, gør vi brug af egne datamodeller, conzoom®, samt data fra Danmarks Statistik, Kantar Gallup, BBR, CVR, Geodatastyrelsen, Den Danske Valgdatabase og Robinsonlisten
Analysen resulterer i en standardiseret rapport, der indeholder følgende variable:
- Geografisk kundefordeling (kommune, region, habitationszone)
- Kundefordeling på conzoom®grupper og -typer
- Livsfase
- Ejerforhold
- Husstandstype
- Økonomisk udvikling i kundernes nabolag
- Boligpriser
- Boligstørrelse
- Boligtype
- Opvarmningsform
- Andre ejerforhold
- Familietype
- Civilstand
- Antal børn
- Alder
- Uddannelse
- Socialgruppe
- Indkomst
- Formue
- Beskæftigelse
- Virksomhedsejerskab
- Bilrådighed
- Foretrukne bilmærker
- Fritidsaktiviteter
- Holdninger
- Forbrugsprofil
- Interesser
- Brug af social medier, tv, radio og internet
- Forhold til tilbudsaviser og konkurrencer
- Nej Tak til Reklamer og Robinson
- Dagligvarekøb
- Politisk tilhørsforhold
Sådan gennemføres kundeanalysen
Analysen foretages med udgangspunkt i dine kunders fysiske adresse. De indsigter, der vises, baserer sig derfor på de datavariable, som knytter sig til adressen. Har du selv data på dine kunder eller medlemmer om antal børn, indkomst og alder, kan disse inddrages i beregningen, hvilket højner analysens præcision, hvis dine data er af en høj kvalitet
Fleksible sammenligningsgrundlag
Du kan selv vælge, om analysen af dine kunder skal sammenligned med de danske befolkning som helhed (standard) eller et tilpasset sammenligningsgrundlag. Er alle dine kunder fx bosat på Sjælland, kan vi det til Sjælland, så der bliver taget højde for de geografiske forskelle. Foretages kundeanalysen på dine churners, giver det til gengæld bedst mening at bruge den samlede kundedatabase som sammenligningsgrundlag
Processen
Når du bestiller en Geomatic Insights Report, indgår vi en databehandleraftale og foretager herefter analysen på baggrund af dine kunders adresse, enten dem alle eller den eller de grupper, du har udvalgt
For de af vore kunder, som ofte anvender rapporten, giver vi mulighed for at få adgang til vores selvbetjeningsportal, Geomatic Analytics Gallery, hvor man selv kan uploade sine data og udarbejde en rapport med ganske få klik
Det får du
Output er en 38 siders redigérbar PowerPoint-præsentation, der gennemgår karakteristikaene ved de segmenter, der findes i din kundefil