Datakvalitetsrapport

Med datakvalitetsrapporten giver vi dig et gennemarbejdet og solidt grundlag for at forstå jeres egen datakvalitet og sammenhængen mellem data, datakvalitet og muligheden for at nå jeres forretningsmål

Få klar besked om din datakvalitet

I dag anvender du sikkert kunde- eller medlemsdata i din forretning, til analyser, marketing automation, effektivisering, automatisering eller til optimering af kundeoplevelsen. Data er kernen i alle disse aktiviteter, men hvor godt er dit datagrundlag egentligt? Og hvad med GDPR?

 

Det, der forhindrer de fleste i at gå igang med at arbejde med datakvalitet, er indsigt; hvor slemt står det til? Hvor er problemerne? Hvordan kommer vi i gang?

 

I datakvalitetsrapporten deler vi vores viden om best practice inden for datakvalitet, og du får svar på spørgsmål som: Hvordan ser vores datakvalitet egentlig ud? Er den god nok til at understøtte vores strategiske og operationelle mål? Hvor har vi i særlig grad problemer? Hvordan ser vores kvalitet ud i forhold til andre organisationers? Og ikke mindst: Hvordan løser vi dem med konkrete anbefalinger til mål og handlinger, du kan gå hjem og sætte i gang?

 

Du får KPI’er, du kan anvende til måling af den kvalitetsmæssige fremgang, fx KPI’er på dubletter, adressekvalitet, telefonnummerkvalitet etc.

 

Er du CEO, får du et konkret beslutningsværktøj med analyser, benchmark og anbefalinger, som du kan sætte i værk hjemme i din organisation

 

Som medarbejder får du dokumentation og anbefalinger, du kan tage med til din ledelse. Det er helt afgørende for et datakvalitetsprojekt, at du starter med at dokumentere, hvorfor datakvalitetsmæssige forbedringer er nødvendige, hvor problemer er og hvem, der vil drage nytte af det

Derfor er datakvalitetsrapporten en klog investering

  1. Du får et solidt grundlag for at forstå jeres egen datakvalitet
  2. Du får forståelse for sammenhængen mellem data, datakvalitet og muligheden for at nå jeres forretningsmål
  3. Du får konkrete KPI’er, du kan anvende til måling af kvalitetsfremgangen, når der bliver iværksat datakvalitetsprojekter i organisationen

 

Sådan udarbejdes datakvalitetsrapporten

Datakvalitetsrapporten udarbejdes på baggrund af dine kundestamdata, altså din viden om dine kunders navn, adresse og telefonnummer. Forud for rapportens udarbejdelse udarbejder vi derfor en databehandleraftale og data overføres til os via en sikret FTP-forbindelse. Vi udarbejder dernæst rapporten, og medmindre andet aftales, slettes de data, vi har modtaget fra dig, umiddelbart efter leverancen

 

Datainput

  • Du bør have min. 1.000 rækker i din fil med kundestamdata for at få et validt analyseresultat. Filen skal rumme kundens navn, adresse og telefonnumre
  • Datafilen uploades til den sikre FTP-forbindelse i et fladt fil-format, fx Excel

Det får du

Output er en powerpoint-præsentation, hvor din datakvalitet gennemgås opdelt i tre afsnit: Et ledelsesresumé, der overordnet skitserer analysens resultater, dernæst præsenteres analysen med detaljer og endelig sluttes rapporten af med et afsnit om vores anbefalinger til, hvor der kan sættes ind

 

file_downloadSe et rapporteksempel

Få klar besked om din datakvalitet

Skriv dig op eller kontakt Britta Bonde Jensen direkte for at bestille din datakvalitetsrapport

Britta Bonde Jensen portrait

Britta Bonde Jensen

Senior Data Strategy Consultant

+45 6054 5113

Linkedin

Tilmeld dig Geomatics nyhedsbrev