
Nummeroplysningsdata
Fra 1. juli 2020 distribueres nummeroplysningsdata på en ny måde fra teleselskaberne. Vi er klar med et setup, der sikrer, at du fortsat kan arbejde med nummeroplysningsdata og historiske variable
Vi dækker 95 % af alle nummeroplysningsdata
Med nummeroplysningsdata fra os får du en samlet adgang til teleselskabernes navne og numre - samlet og strukturerede, så de bliver lette at implementere i dine processer. Vi distribuerer strukturerede og klargjorte nummeroplysningsdata fra
- TDC/Nuuday og alle underselskaber
- Telenor og alle underselskaber CBB Mobil m.fl.
- Telia
- 3 og alle underselskaber, herunder Oister m.fl.
- samt en række af de mindre selskaber
Om nummeroplysningsdata
Nummeroplysningsdata er et kært barn med mange navne og er også kendt som: Teledata, 118-data, §31-data og telefonbogsdata
Data
De består af navn, adresse og telefonnummer. Alle danske telefonnumre indgår i nummeroplysningsdata, medmindre abonnenten har bedt teleselskabet om udeladt nummer
Distribution og videresalg af nummeroplysningsdata
Dataene indsamles under Telelovens §31, der pålægge teleselskaberne at stille navne, telefonnumre og adresser på deres abonnenter til rådighed
Behandling af nummeroplysningsdata
Vi behandler nummeroplysningsdata ved at kvalitetstjekke og validere dem. Det betyder bl.a. at vi tjekker, om personer, der er registreret i teledata, fremgår af Robinsonlisten og vi samarbejder med CPR-kontoret for at sikre datakvaliteten
Sådan bruger vores kunder nummeroplysningsdata
- Leads til markedsføring: Både telefonnumre og adresser bruges til direct mail, telemarketing og til segmenteret digital annoncering på SoMe
- Navne og numre til indsamling for nødhjælpsorganisationer
- Kundeanalyser i forbindelse med risk management: På baggrund af historiske data udbyder vi variable, der anvendes til bl.a. tidlig identifikation af potentiel fraud
- Opbygning af nye services: Med en API-adgang eller fulde data dumps kan der bygges nye løsninger og tjenester på baggrund af nummeroplysningsdata
Historiske nummeroplysningsdata
Via unikke algoritmer samler vi de historiske data sammen baseret på telefonnummer og navn. På den måde kan vi skabe en tråd mellem personer og numre gennem en periode på 5 år uden at gå på kompromis med datalovgivningen, men til gavn for en række forretningsprocesser. Vores historiske variable baseret på nummeroplysningsdata anvendes bl.a. til:
- Optimering af automatiseret ansøgningsproces
- Øget evne til at identificere svindel tidligt
- Eksisterende kunde-/risikosegmentering
- Støtter collections/inkasso
Vi tilbyder i dag følgende variable baseret på historiske data:
- Antal adresser de sidste 6 måneder
- Antal adresser det sidste år
- Antal adresser de sidste 3 år
- Antal adresser de sidste 5 år
- Antal nye telefonnumre den sidste måned
- Antal nye telefonnumre de sidste 3 måneder
- Antal nye telefonnumre de sidste 6 måneder
- Antal nye telefonnumre de sidste 12 måneder
- Antal nye telefonnumre de sidste 36 måneder
- Antal nye telefonnumre de sidste 60 måneder
Bemærk: De historiske data må ikke bruges som eneste kvalificerende faktor i forhold til om der tilbydes et kundeforhold/kreditvurdering. De bør i stedet anvendes til at aktivere en alarm/refer, som animerer til yderligere undersøgelse før indgåelse af kundeforhold
Jura og gode råd om nummeroplysningsdata
Anvender du nummeroplysningsdata, er der flere paragraffer og gode råd, du bør være opmærksom på. Find hjælp i vores juridiske vejledninger og guides
Derfor skal du købe nummeroplysningsdata hos os
1. Vi har ekspertisen
Vi har arbejdet med nummeroplysningsdata i mange år; som datadistributører siden 2009 har vi ekspertisen og overblikket, så du får leveret de data, du har brug for
2. Den bedste datakvalitet
Du kan vælge kun at modtage CPR-validerede data og dermed få den bedst mulige datakvalitet
3. Kombinér med flere data
Du kan let udvide med flere variable fra vores data lake