
Nu forhandler Checkbiz det nordiske segmenteringsværktøj conzoom®
Det svenske datahus Checkbiz tilføjer formidlingen af conzoom® til deres portefølje af data for at imødekomme markedets efterspørgsel på ikke bare hårde fakta og tal, men også de bløde værdier, der kendetegner de mennesker, de har i deres kundebaser. For Geomatic betyder det nye partnerskab en solid salgskanal på det svenske marked.
Del artikel:Geomatic indgår samarbejde med det svenske datahus Checkbiz som forhandler af conzoom® som led i strategien om at udvide på det nordiske marked via partnere.
“Vi glæder os over det nye partnerskab, for med Checkbiz’ stærke position i Sverige og deres store kundebase på tværs a brancher, får vi mulighed for at penetrere helt nye organisationer – og de får mulighed for at få fordelene af en dybere kundeforståelse via conzoom® og de data og produkter, der knytter sig hertil,” siger CSO i Geomatic, Ross Whalley.
Vores kunder vil kende deres kunder som mennesker
Checkbiz leverer allerede en række data og statistik til deres kunder, men de oplevede, at de ville have mere; de vil vide, hvordan deres kunder og deres marked er som mennesker:
“conzoom® giver en indsigt, der forvandler tal og data til mennesker og borgere. Det giver vores kunder indsigt i menneskerne bag dataene: Hvordan er deres livsstil, holdninger, vaner og drømme,” siger Cecilia Påhlsson, CSO i Checkbiz.
conzoom® styrker kundernes kommunikation
conzoom®, der er udviklet af Geomatic, er et segmenteringsværktøj, der klassificerer forbrugerne i hele Norden. Det svenske conzoom® rummer 10 conzoom®grupper og I alt 34 unikke conzoom®typer. Segmenteringen er skabt ud fra data fra nationale register, SCB og kvalitative data fra Kantar Gallup.
Ved at bearbejde alle disse data kan Geomatic identificere og beskrive hver forbrugertype ud fra en række parametre fra sociodemografiske karakteristika til medieforbrug og foretrukken marketingplatform – og det er derfor Checkbiz’ kunder har taget godt imod den nye mulighed:
“conzoom® er en add-on til vores egne forbrugerdata og gør det lettere at kommunikere med de rette målgrupper; conzoom® fortæller os ikke kun hvem vi skal kommunikere med, men også hvornår og hvordan,” forklarer Cecilia Påhlsson.
Om Checkbiz
Checkbiz er et svensk datahus med speciale i forretnings- og forbrugerdata. De hjælper deres kunder med data, volumener, statistik, markedsindsigt og hårde fakta. De blev grundlagt i 2016 og arbejder i dag med kunder i mange brancher, men er særligt specialiseret i den finansielle sektor.