Nu kan du målrette dine digitale kampagner mod conzoom®typer og andre Geomatic segmenter

I et nyt strategisk samarbejde mellem market-research virksomheden AudienceProject og data- og analysehuset Geomatic danner to af de største spillere på det danske datamarked fælles front for at udvikle nye muligheder for den datadrevne marketer med et nyt produkt: Geomatic Online, med det formål at kunne gøre det muligt i langt højere grad at bringe offlinedata i spil når man markedsfører sig online

Del artikel:

Det har været efterspurgt i et stykke tid; koblingen mellem digital målgruppeopbygning og segmentering baseret på de offline kunde- og registerdata, der kan være svære at identificere udelukkende baseret på online adfærd. Derfor var det oplagt for market-research virksomheden AudienceProject og data- og analysehuset Geomatic at gå sammen om at bygge bro mellem de offline variable, som ofte anvendes kommercielt, og de online markedsføringskanaler.

 

”Ved at indgå det strategiske samarbejde med AudienceProject, er det vores vision at kunne tage offline data og offline-baserede datamodeller og gøre dem anvendelige og tilgængelige online. Det kan vi med det nye Geomatic Online,” siger Jonas Stone-Bjarup, CEO i Geomatic.

 

Christina Jensen, Senior Vice President Brands Business hos AudienceProject, tilføjer: “Siden starten af 00’erne har Geomatic leveret værdifulde offline data til deres kunder med henblik på at målrette deres markedsføring. Vi er stolte over at være den tekniske partner, der nu kan hjælpe Geomatic med at udleve deres vision om at gøre deres offline data tilgængelige online.”

 

Adgang til offline variable, der er svære at identificere online

Geomatics datakatalog tæller i dag over 800 variable i Danmark alene, hvoraf cirka 50 anvendes meget hyppigt til kommercielle formål. Fokus har derfor været at identificere de kommercielt efterspurgte variable, som er stærke offline, og som kan være svære at identificere online ud fra adfærd alene. Samtidig er der taget højde for hvilke målgrupper, markedet både efterspørger og som med en tilstrækkelig validitet kan genskabes online.

”Med Geomatic Online giver vi markedet mulighed for at kunne målrette kampagner mod blandt andet husejere, sommerhusejere, ejere af dyre boliger og private professionelle, og vi ser frem til endelig at kunne tilbyde disse målgrupper såvel online som offline, da det er nogle af de målgrupper, vores annoncører ofte efterspørger,” siger Tania Holm Linke, Seniorkonsulent i Geomatic, der har været projektleder i udviklingsarbejdet.

 

Christina Jensen uddyber: "Vi befinder os i en tid med øget fokus på omnichannel marketing og vi er derfor glade for at kunne udvide brugen af Geomatics offline segmenter til online brug, så annoncørerne kan give deres kunder en sammenhængende oplevelse på tværs af forskellige kanaler.”

 

27 målgrupper nu – og så de skræddersyede

Processen fra idé til færdigt produkt har strakt sig over nogle kvartaler, men nu er der fastlagt en metode, der både kan muliggøre en udvidelse med nye standardvariable og skræddersyede segmenter fra Geomatics mange kundeprojekter.

 

”Vi lægger ud med 27 målgrupper i Geomatic Online. Det tal vil givetvis stige i takt med, at vi udvikler nye modeller og laver kundespecifikikke segmenteringsprojekter, nu hvor broen mellem online og offline er etableret,” tilføjer Tania Holm Linke.

 

De 27 segmenter som allerede nu kan tilkøbes og anvendes via Google DoubleClick og Adform er 12 conzoom® typer og 7 conzoom® grupper, samt 7 Geomatic segmenter så man nu har mulighed for at målrette sin kampagne mod husejere, sommerhusejere, målgruppe fastsat efter værdien af egen bolig, private professionelle, og etageboligbeboere. For de af Geomatics kunder som har fået bygget en kundespecifik segmenteringsmodel, er det nu også muligt at få omsat disse segmenter til online segmenter som man målretter sin markedsføring imod.

 

Geomatic Online er klar til det danske marked, og resten af Norden er på vej

Ambitionen er at gøre produktet nordisk dækkende inden for kort tid, selvom adgangen til datakilder og variable i Norge, Sverige og Finland er forskellig fra det danske marked.

 

”Vi har store forhåbninger til samarbejdet med AudienceProject, og vi glæder os meget over nu at tilbyde dette produkt, til gavn for vores kunders arbejde med omnichannel optimering af kommunikation og kampagne-ROI,” slutter Jonas Stone-Bjarup.

 

For yderligere information, kontakt venligst

Tania Holm Linke portrait

Tania Holm Linke

Senior Consultant

+45 6043 3083

Linkedin