
Geomatic henter ny salgschef i Ericsson til at sætte fokus på væksten
Det bliver den 52-årige Frank K. Nielsen, der med en baggrund som global engagement lead i Ericsson, kommer til at stå i spidsen for Geomatics salgsteam, hvor et øget kundefokus og strategisk salgsledelse skal sætte fokus på væksten i det danske data- og analysehus.
Del artikel:”Med ansættelsen af Frank får vi en erfaren salgsleder til Geomatic. Han har et enormt drive, er i alle tidligere stillinger lykkedes med at skabe vækst og så har han et strategisk godt boldøje,” udtaler CEO, Jonas Stone-Bjarup om den nye salgschef.
Frank K. Nielsen har igennem hele sin karriere arbejdet med salg, både direkte og med salgsledelse, og han har de seneste elleve år arbejdet hos Ericsson, hvor han har stået i spidsen for netop salgsledelse. Om tilbagevenden til Danmark og de nye udfordringer udtaler han:
”Jeg får en fantastisk udfordring i Geomatic med at optimere salgsteamet og salgsstrukturen. Jeg har arbejdet med transformationsprojekter igennem mange år, og jeg ser et stort potentiale, som jeg glæder mig til at samarbejde med salgsteamet, ledelsen og resten af huset om at indfri”.
Kundefokus, kundefokus, kundefokus
Ansættelsen af den nye salgschef følger i kølvandet på flere organisatoriske justeringer, som CEO, Jonas Stone-Bjarup, har initieret siden sin tiltrædelse i efteråret 2018:
”Kunderne har naturligvis altid været en vigtig del af Geomatic, men vores arbejde med at skabe et kundefokus, der både kommer vores kunder til gavn i form af værdien af de løsninger, vi leverer, og som kan mærkes på Geomatics bundlinje, er dét, der skal løfte os til at blive mere centrale samarbejdspartnere for vores kunder,” forklarer Jonas Stone-Bjarup.
Ny salgschef har ry for at være en schweizerkniv
Med en baggrund som kandidat i finans og ledelse fra University of San Diego har Frank K. Nielsen arbejdet med forretningsudvikling, -analyse og salgsledelse i mere end 20 år, hvoraf de fleste har været i udlandet eller med stor rejseaktivitet, og det har givet ham et ry som lidt af en schweizerkniv inden for forretningsudvikling:
”Jeg glæder mig til at få en fast base i Danmark igen, og jeg er overbevist om, at jeg også i Geomatic kan bruge mine internationale erfaringer og mit møde med mange forskellige kulturer i hele verden til at præge salgsteamet og skabe den motivation, der kan løfte væksten yderligere.”

Frank K. Nielsen
LinkedinExecutive Director Sales, Geomatic
Uddannelse
Bachelor i business administration & marketing, San Diego University, MBA i finance & management, Armstrong University
Karriere i hovedtræk
Ericsson Sydøstasien, regional teamlead og siden 2014 Global Engagement Director for Managed Services, 2010-2019
Experian-Scorex Danmark, Business Development Manager, 2005-2007
ISS Danmark, Account Executive, 2004-2005
Dun & Bradstreet, Global Account Manager, 1996-2004
Privat
52 år, gift og har 2 børn