Områdeanalyse

Tilpas butikskoncept, vareudbud og markedsføring til  segmenterne i dine butiksoplande.  Vi hjælper dig med at finde kundesegmenterne med vores områdeanalyse

Få indsigt i kunderne i oplandet til din butik

Dine butikkers oplande er unikke og derfor sælger dine varer også forskelligt i den enkelte butik. Ved at forstå dine butikkers salg i relation til de kunder, der bor i butikkens opland, får du grundlaget for at tilpasse butikkernes koncept, vareudbud og marketing, så de svarer til det behov, kunderne har

Kundesegmentering af dit butiksopland

En områdeanalyse giver dig mulighed for hurtigt og nemt at få essentielle indsigter om et geografisk område. Områdeanalysen indeholder viden om personer, husstande og virksomheder i det ønskede område, og sammenligner dem med den base, du vælger: Danmark, regioner, kommuner, postnumre eller din egen datafil. Du kan definere dit område ud fra en radius, køretid, eller selv manuelt indtegne et polygon, som skal dække over præcis det område, du er interesseret i at vide mere om

 

Vores områdeanalyse giver dig en dybdegående indsigt i potentialet i lokalområdet, når vi afdækker oplandets familietyper og deres karakteristika som segmenter. Så du kan tilpasse din butik og vælge de bedste nye butiksplaceringer, når du planlægger at åbne nye forretninger og videreudvikle de eksisterende

 

Områdeanalysens indhold

Med en områdeanalyse får du indsigt i kunderne i oplandet til din butik inden for en radius af en selvvalgt reel køretid

Du får viden om kundernes

  • demografiske karakteristika som familietype, aldersfordeling, bilrådighed og økonomi
  • forbrugsvaner: Går de fx efter gode tilbud, velkendte mærker eller helt nye varer?
  • præferencer: Foretrækker de fx økologi, dekadence eller discount?

 

Sådan gennemføres analysen

Med udgangspunkt i adresserne på dine fysiske butikker og et forhåndsdefineret opland, analyseres ovenstående karakteristika på alle beboere i området. Oplandet kan defineres ud fra enten køretid (fx 10 minutters kørsel) eller afstand (fx en radius af 400 meter)

 

Det får du

Områdeanalysens resultater kan fås i to formater

Rapport

Vælger du en rapport, får du en PowerPoint-rapport, der gennemgår karakteristikaene ved de segmenter, der bor i dine butiksoplande

 

Denne løsning er god, hvis analysen kun gennemføres én gang

 

file_downloadSe et eksempel

Dashboard

Med dashboardet får du adgang til Geomatics dashboards, der viser resultaterne af din analyse i en interaktiv visning, hvor du løbende kan monitorere udviklingen og få analysens resultater vist sammen med andre data

 

Denne løsning er god, hvis du vil have et løbende overblik over udviklingen af dine butiksoplande og/eller vil kombinere med andre analyser og flere data

Priser

1 rapport

Én rapport giver dig indblik i oplandet til én butik. Velegnet til små virksomheder eller som foranlyse til et større projekt

  • Demografiske karakteristika

    Familietype, aldersfordeling, bilrådighed og økonomi

  • Forbrugsvaner

    Går de fx efter gode tilbud, velkendte mærker eller helt nye varer?

  • Præferencer

    Foretrækker de fx økologi, dekadence eller discount?

14.995 kr. ex moms

3 rapporter

Tre rapporter giver dig indblik i tre butikker eller filialer. Velegnet til mindre kæder eller som foranalyse til større projekter

  • Demografiske karakteristika

    Familietype, aldersfordeling, bilrådighed og økonomi

  • Forbrugsvaner

    Går de fx efter gode tilbud, velkendte mærker eller helt nye varer?

  • Præferencer

    Foretrækker de fx økologi, dekadence eller discount?

30.000 kr. ex moms

Entreprise-licens

Har du mange filialer, behov for at udvide/tilpasse antallet af variable eller indarbejde analysen i dit øvrige dataarbejde

  • Data blending

    Du får det bedste beslutningsgrundlag med et 360º indblik i dine kunder

  • Modellering

    Vores modeller giver dig indsigt i dit marked, så du kan være på forkant med kundernes præferencer og målrette salgs- og marketingindsatser mod de mest lønsomme segmenter

  • Segmentering

    Segmentering er ikke bare lønsomt, men forretningsskabende, når segmenterne er databaserede og operationaliserbare

Kontakt os

Lær kunderne i dine butiksoplande bedre at kende

Skriv dig op eller kontakt Oliver Newton direkte og bestil en områdeanalyse

Oliver Newton portrait

Oliver Newton

Key Account Manager

+45 5183 9125

Linkedin

Tilmeld dig Geomatics nyhedsbrev