Tryg: "Vi har løftet gennemsnitssalget blandt nye kunder 5 % med hjælp fra data"

I Tryg er data en naturlig og vital del af det daglige arbejde til at sikre virksomhedens kommunikation med kundeemner og til at løfte salget. Data gør det nemlig muligt at få et indgående kendskab til forskellige kundesegmenter, og det kan mærkes på både salg og bundlinje

 

Der arbejdes med to modeller: En model for vurdering af husstandenes forsikringspotentiale og lønsomhed, og en model for, hvornår det er bedst at kontakte dem. Modellerne bliver til ud fra Trygs kendskab til og data på egne kunder samt fra conzoom® og statistik, der leveres af os

 

Trygs arbejde med data har betydning for flere strategiske beslutninger, og der måles løbende på effekterne. Således viser Trygs interne målinger, at et samspil mellem struktureret dataarbejde, performance management og et stærkt samarbejde på tværs af organisationen har været med til at løfte nysalget pr. kunde med +5 % og +20 % pr. salgsmedarbejder i 2017 sammenlignet med 2016

"Prioritering af emner ud fra modellerne har ikke alene været med til at løfte kontaktraten og gennemsnitssalget pr. kunde men også sikret en bedre lønsomhed på de nye kunder"

- Jørgen Thau, ansvarlig for segmentering og analytiske modeller på privatområdet i Danmark, Tryg

Tryg med i den datadrevne elite i Danmark

Selvom Tryg allerede har opnået gode resultater i deres foreløbige dataarbejde, er der fokus på at optimere yderligere. Dataarbejdet skal løbende videreudvikles og optimeres i salgs- og markedsføringsprocesserne for at sikre, at kunderne oplever kommunikation fra Tryg som relevant og aktuel med håb om fortsat stigende hitrater og endnu højere salgseffektivitet

"Ét af de udviklingspunkter, vi har fokus på, for at få større udbytte af vores data, er i højere grad at få vores systemer til at tale sammen i realtid. Vi regner med, at det kan ske i en nær fremtid"

- Jørgen Thau, ansvarlig for segmentering og analytiske modeller på privatområdet i Danmark, Tryg

Skal data også løfte dit salg?

Skriv dig op nedenfor eller ring til os på +45 7020 5046 og hør mere om, hvordan du får indsigt, der kan mærkes på bundlinjen

Flere løsninger til den datadrevne elite