#1 Korrekte kundedata er relevante persondata

Del artikel:

Når den nye EU-dataforordning træder i kraft næste år, strammes der op på kravene til en række processer hos de virksomheder, der opbevarer og behandler persondata. Bl.a. foreskriver forordningen, at de persondata en virksomhed lagrer, skal være korrekte

Det kan du let sikre ved at have et set-up til at validere dine data allerede, når du opretter dem i dit kundesystem og ved løbende at få data vasket. På den måde sikrer du, at dine data er opdaterede, når kunderne flytter, skifter navn og telefonnummer eller går bort

Martin K. Glarvig portrait

Martin K. Glarvig

Linkedin

Chairman & Founder, Geomatic

Martin Glarvig er stifter og bestyrelsesformand i Geomatic. Med en baggrund som geodæt har dét at sætte samfundets data i spil dannet rammen om  den rådgivning om data, han har ydet til offentlige  og private kunder i over 20 år.  Han har været aktivt involveret i  tilblivelsen af dataforordningen, samt deltager  fortsat aktivt i den offentlige debat om dataetik,  samt implementering af forordningen i danske  lovgivning, herunder tilpasning på øvrige lovgivningsområder