Blogs

  • Undgå at ringe og skrive til børn, når du laver uanmodet markedsføring

    Børn, der oplever at blive ringet op af telefonsælgere med et godt tilbud som var tiltænkt mor eller far er ikke bare PR-mæssigt penibelt, forbudt ifølge Markedsføringsloven og kommercielt uinteressant. Det er også et problem, vi i Geomatic nu forsøger at gøre endnu mere ved

    Læs mere
  • Brug segmenteret teledata i jagten på nye kunder

    Når du skal opsætte en segmenteret målgruppe til jeres næste kampagne på sociale medier, baserer du så også segmenterne på tidligere kunders interaktion med din virksomhed? Eller måske på brugernes interaktion med din Facebook-side og deres generelle digitale adfærd? Vi har tidligere diskuteret vigtigheden i at supplere interne kundedata med eksterne data, men vidste du, at segmenter opbygget på eksterne data ikke kun kan bruges til klassisk DM og TM, men ogsåtil at skaffe nye kunder på sociale medier?

    Læs mere
  • Derfor er dine interne kundedata ikke nok til at optimere din konverteringsrate

    Baserer du udelukkende dine segmenter på dine interne data om kundernes købshistorik, dine cookie- og adfærdsdata, melder du sig selv til et unødigt waiting game. Spar tiden ved at få den viden, der kræver at blive kundefokuseret, fra start. Så får du en værdiskabende segmentering langt hurtigere

    Læs mere
  • ”One size fits all” er ikke godt nok. Du ved det, men hvad gør du ved det?

    Man når rigtig langt med et godt produkt - bevares. Man når også rigtig langt med en styrket evne til at kommunikere kvaliteterne og udbyttet af ens produkt. Når man så er nået så langt, som man kan, med de to greb, ja hvad så? Ja, så er man nået til dét sted på sin vej, hvor det er tid til at introducere nuancer og varianter. For hvad der måtte være en vigtig USP for den ene, er måske af forsvindende lille betydning for den anden. Og hvad gør du så?

    Læs mere
  • Hvor godt kender du egentlig jeres datakvalitet?

    Aldrig har der været så meget fokus på data som i dag, og de fleste virksomheder ved også, at datakvalitet er central for deres forretning. Alligevel ender datakvalitet ofte med at få en lav prioritet, mens indkøb af IT og ny teknologi oftere er langt lettere at få budgettet. Men en virksomhed kan ikke satse på software alene. Data er et af de allerstørste aktiver, en virksomhed har. Desværre er der stadig mange virksomheder, der er udfordrede på datadisciplinen og intet af det, der kommer ud af selv den mest visionære satsning på digitalisering, er stærkere end det, der kommer ind. Uden præcise, opdaterede og valide data kan du godt vinke farvel til målet om vækst baseret på effektive processer, stærkere kunderelationer og relevant kommunikation

    Læs mere