Blogs

  • Sådan forløber et statistikår

    Flere har spurgt ind til, hvordan det forholder sig med opgørelsestidspunkter, i forhold til befolkningen, for et givent statistikår. Vi har derfor valgt at visualisere dette, for at give jer et enkelt overblik over, hvornår de enkelte datavariable, og selve conzoom®klassifikationen opdateres.

    Læs mere
  • Vi skal gøre næste generation bedre … (også til at sætte data i spil)

    Hvis vi i fremtiden skal være endnu bedre til at sætte data i spil, så skal vi også engagere næste generation. Du og jeg, der arbejder med data til dagligt, kan faktisk gøre en forskel. Og måske kræver det mindre, end du tror.

    Læs mere
  • Sådan hjælper data din virksomhed igennem corona-krisen | Geomatic

    Når en krise rammer, kan man som virksomhed godt få lyst til at agere på den panik eller de følelser, der opstår, når omsætningen daler og både ens egen virksomhed og kunderne måske bliver nødt til at skære i medarbejderstaben og i investeringerne. Men det kan være farligt at lade mavefornemmelsen regere. I dette indlæg forklarer jeg, hvorfor det er altafgørende at være datadrevet i en krisetid.

    Læs mere
  • Få meget mere ud af dine telemarketing-aktiviteter | Geomatic

    Vi har indgået nyt partnerskab med The Data Company med det formål at revitalisere telemarketing-disciplinen og give dig højere konverteringsrater og bedre ROI på dine telemarketing-, salgs- og marketingaktiviteter.

    Læs mere
  • Datakvalitet er en del af din GDPR-compliance | Geomatic

    Der er mange krav at forholde sig til med GDPR. De kan stort set opsummeres til dogmet ”kunderne ejer deres data” og som med alt andet, man låner, skal man passe rigtig godt på det. Et af databeskyttelsens grundprincipper er princippet om datakvalitet og proportionalitet, som er baggrunden for, at man skal sørge for, at ens data er opdaterede og validerede, og det forklarer jeg nærmere om i dette indlæg.

    Læs mere