Blogs

  • Ny ePrivacyforordning: Red telefonbogen

    Udkastet til en ny ePrivacyforordning er for vidtgående i forsøget på at beskytte data. Det er holdningen fra ikke bare branchen, men også regeringen, der vil arbejde aktivt for at få ændret den omstridte artikel 15, der i praksis vil afskaffe telefonbogen. Vi opdaterer dig på forslaget og processen

    Læs mere
  • Telemarketings fremtid et skridt tættere på afklaring

    Vedtagelsen af at sende EU’s nye ePrivacy-forordning i trilog er godt nyt for telemarketingsbranchen; det ser nemlig ud til, at vi også i fremtiden kan have en oplysningstjeneste med teledata, som vi kender det i dag. Dog er telemarketing som kampagneform til uanmodet markedsføring ikke sikret – endnu

    Læs mere
  • Nye regler om Robinsonlisten på vej

    Robinsonlisten er en vigtig mulighed for borgerne til at frabede sig uanmodet markedsføring. Men regelsættet og administrationen omkring listen trænger til en opdatering, der lever op til erhvervslivets udvikling inden for markedsføringshenvendelser. Geomatic og andre interessenter var derfor inviteret til høring i fredags hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

    Læs mere
  • #4 e-databeskyttelsesdirektiv bliver afløst af en e-privacyforordning

    Formålet med en ny cookie-forordning er at øge tilliden til - og sikkerheden ved - digitale tjenester, samt at supplere de generelle regler i persondataforordningen, for at opnå et højere niveau af privatlivsbeskyttelse ved brugen af internetbaserede tjenester

    Læs mere
  • #3 Databeskyttelse gennem design er din virksomheds nye dogme

    Læs mere