
Videregivelse af teledata til markedsførings-mæssige formål

Denne vejledning vurderer, hvorledes indhentede nummeroplysningsdata kan videregives til markedsføringsmæssige formål efter Databeskyttelseslovgivningen, hvilke forpligtelser den dataansvarlige har for at sikre de registreredes rettigheder, samt hvilke markedsføringsovervejelser, der skal foretages forinden henvendelse via elektronisk og fysisk post (ønsker du at vide mere om nummeroplysningsdata til brug for reklameannoncering på sociale medier, kan du læse mere i vejledningen om Teledata til brug for reklameannoncering på sociale medier)
Senest opdateret juni 2019
Indhold
1. Teleselskabernes videregivelse af nummeroplysningsdata
2. Nummeroplysningsdata til markedsføringsformål
2.1 Generelle kundeoplysninger
2.2. Legitim interesse
2.3. Opsummering
3. Rettigheder og pligter
3.1. Virksomhedens oplysningspligt
3.2 Kundens indsigelsesret
4. Markedsføringsovervejelser
4.1. Elektroniske henvendelser
4.2. Henvendelser gennem fysisk post
4.3. Opsummering
5. Samlet opsummering
Download vejledningen
Når du afgiver ovenstående information, giver du samtidig Geomatic tilladelse til at opbevare dine kontaktdata, samt til at benytte data til at sende dig nyhedsbreve, invitationer til events og markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte frameldingslinket i mailene, du modtager eller ved at kontakte os på info@geomatic.dk
Om forfatteren

Mine Sahan
LinkedinDPO & Contract Manager, Geomatic
Mine Sahan er DPO i Geomatic med specialviden om compliance inden for Databeskyttelseslovgivning, særlovgivning om offentlige data samt markedsføringsregler
Hun rådgiver om anvendelse af persondata til bl.a. markedsføringsformål og varetager udarbejdelse af kontrakter og er ansvarlig for kontraktforhandlinger
Mine Sahan har en baggrund som cand.jur. og er medlem af Dansk Erhvervs persondataretlige netværk samt Danmarks DPO-forening