Videregivelse af teledata til markedsføringsmæssige formål

Denne vejledning vurderer, hvorledes indhentede teledata kan videregives til markedsføringsmæssige formål efter Databeskyttelseslovgivningen, hvilke forpligtelser den dataansvarlige har for at sikre de registreredes rettigheder, samt hvilke markedsføringsovervejelser, der skal foretages forinden henvendelse via elektronisk og fysisk post (ønsker du at vide mere om teledata til brug for reklameannoncering i sociale medier, kan du læse mere i vejledningen om Teledata til brug for reklameannoncering i sociale medier)

Senest opdateret juni 2019

 

Indhold

1. Teleselskabernes videregivelse af teledata
2. Teledata til markedsføringsformål
2.1 Generelle kundeoplysninger
2.2. Legitim interesse
2.3. Opsummering
3. Rettigheder og pligter
3.1. Virksomhedens oplysningspligt
3.2 Kundens indsigelsesret
4. Markedsøringsovervejelser
4.1. Elektroniske henvendelser
4.2. Henvendelser gennem fysisk post
4.3. Opsummering
5. Samlet opsummering

Download vejledningen

Når du afgiver ovenstående information, giver du samtidig Geomatic tilladelse til at opbevare dine kontaktdata, samt til at benytte data til at sende dig nyhedsbreve, invitationer til events og markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte frameldingslinket i mailene, du modtager eller ved at kontakte os på info@geomatic.dk

 

Om forfatteren

Mine Sahan portrait

Mine Sahan

Linkedin

DPO & Contract Manager, Geomatic

Mine Sahan er DPO i Geomatic med specialviden om compliance inden for Databeskyttelseslovgivning, særlovgivning om offentlige data samt markedsføringsregler

Hun rådgiver om anvendelse af persondata til bl.a. markedsføringsformål og varetager udarbejdelse af kontrakter og er ansvarlig for kontraktforhandlinger

Mine Sahan har en baggrund som cand.jur. og er medlem af Dansk Erhvervs persondataretlige netværk samt Danmarks DPO-forening

Se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed