Uanmodede markedsføringshenvendelser (spamreglen)

Vejledningen afklarer, hvorvidt en virksomhed kan tilmelde sine kunder og kontakter nyhedsbreve efter opt-out-reglen, også selvom personen ikke har afgivet et aktivt samtykke

 

Den nye markedsføringslov trådte i kraft 1. juli 2017 og viderefører reglerne om uanmodede henvendelser til bestemte aftagere. Reglen gælder både for B2B og B2C undtagen § 10, stk. 4, som kun gælder for forbrugere (gammel § 6, stk. 3)

 

Download vejledningen

Når du afgiver ovenstående information, giver du samtidig Geomatic tilladelse til at opbevare dine kontaktdata, samt til at benytte data til at sende dig nyhedsbreve, invitationer til events og markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte frameldingslinket i mailene, du modtager eller ved at kontakte os på info@geomatic.dk

 

Om forfatteren

Mine Sahan portrait

Mine Sahan

Linkedin

DPO & Contract Manager, Geomatic

Mine Sahan er DPO i Geomatic med specialviden om compliance inden for Databeskyttelseslovgivning, særlovgivning om offentlige data samt markedsføringsregler

Hun rådgiver om anvendelse af persondata til bl.a. markedsføringsformål og varetager udarbejdelse af kontrakter og er ansvarlig for kontraktforhandlinger

Mine Sahan har en baggrund som cand.jur. og er medlem af Dansk Erhvervs persondataretlige netværk samt Danmarks DPO-forening

Se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed