Teledata til brug for reklameannoncering i sociale medier

Formålet med denne vejledning er at vurdere, om teledata kan videregives til markedsføring i sociale medier, inden for rammerne af Databeskyttelseslovgivningen samt Markedsføringsloven.

Vejledningen afgrænses til at omhandle reklameannoncering på sociale medier. Andre henvendelsesmetoder via sociale medier såsom meddelelser til brugeres indbakke og timeline (profil) vil derfor ikke gennemgås.

Senest opdateret juni 2019

 

Indhold

1. Kort om databeskyttelsesforpligtelser
2. Hvad siger lovgivningen om markedsføring via sociale medier og skjult reklame? 
2.1 Markedsføring via sociale medier
2.2 Reklameidentifikation
2.3 Opsummering
3. Særligt vedrørende brug af Facebook?
3.1 Databehandler, dataansvarlig eller fælles dataansvarlig?
3.2 Sker der videregivelse eller overladelse af teledata til Facebook, når Facebook’s Custom Audience Targeting benyttes?
3.3 
Er målrettet reklameannoncering lovligt ud fra et markedsføringsmæssigt perspektiv?
3.4 Opsummering
4. Skal teledata køres op mod Robinsonlisten på emner som skal anvendes i kampagner på digitale platforme?
5. Samlet opsummering

Download vejledningen

Når du afgiver ovenstående information, giver du samtidig Geomatic tilladelse til at opbevare dine kontaktdata, samt til at benytte data til at sende dig nyhedsbreve, invitationer til events og markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte frameldingslinket i mailene, du modtager eller ved at kontakte os på info@geomatic.dk

Om forfatteren

Mine Sahan portrait

Mine Sahan

Linkedin

DPO & Contract Manager, Geomatic

Mine Sahan er DPO og Contract Manager i Geomatic med specialviden om compliance inden for Databeskyttelseslovgivning, særlovgivning om offentlige data samt markedsføringsregler

Hun rådgiver om anvendelse af persondata til bl.a. markedsføringsformål og varetager udarbejdelse af kontrakter og er ansvarlig for kontraktforhandlinger

Mine Sahan har en baggrund som cand.jur. og er medlem af Dansk Erhvervs persondataretlige netværk samt Danmarks DPO-forening

Få kvalitetssikrede leads til DM, TM & SoMe

Få leads, der løfter din konverteringsrate og kvalificerer dit prospect universe. Vi trækker leads, der konverterer fra officielle, kvalitetssikrede registre, og vi kan segmentere dem ud fra talrige data og modeller, der bidrager til at løfte potentialet i hvert enkelt lead, du kontakter

 

Vores lead-setups

Standard leads

Med standard leads kan du segmentere dine emner ud fra ét eller flere parametre, og de kan leveres dag-til-dag

Advanced leads

Med advanced leads bygger vi en score specifikt til dig ud fra de kriterier, der er vigtige for din forretning

Kvalitetssikring af affiliate leads

Køber du affiliate leads, kan vi validere og score dem, så du får det bedste udbytte af din kampagne