Nordiske B2C-virksomheders brug af data

Respondenter fra hele Norden har deltaget i denne afdækning af B2C-virksomheders indsamling og brug af kunderelaterede data til at skabe sig en konkurrencemæssig fordel i markedet. Afdækningen viser, at virksomhederne generelt vurderer data som værdifulde, men at der er stor forskel på i hvilken grad data udnyttes i de enkelte virksomheder. Og langt de fleste er overbeviste om, at det kan gøres bedre

 

Læs hele analysen af de nordiske B2C-virksomheders brug af kundedata og få også vores best practice-guide til værdiskabende dataarbejde

 

Download analysen

Når du afgiver ovenstående information, giver du samtidig Geomatic tilladelse til at opbevare dine kontaktdata, samt til at benytte data til at sende dig nyhedsbreve, invitationer til events og markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte frameldingslinket i mailene, du modtager eller ved at kontakte os på info@geomatic.dk

Key findings

Data er forretningskritiske

75 % af respondenterne svarer, at det er essentielt at indsamle og analysere kundedata, hvis man skal sikre sin virksomheds fremtidige udvikling og vækst. Flere end to ud af tre svarer, at indsamlingen af kundedata er meget højt prioriteret og stærkt forankret blandt topledelsen i virksomheden

 

 

 

 

Datakvalitet, tid og analyseværktøjer er udfordringer

Halvdelen af respondenterne mener, at virksomhedens kundedata har en ”god” eller ”meget god” kvalitet og størsteparten peger på, at adgangen til data er besværlig. Dét og manglen på tid, analyseværktøjer og kompetencer er de hyppigst udpegede barrierer blandt respondenterne i forhold til, at deres virksomhed bedre kan anvende data

Få benytter sig af ekstern bistand

Et flertal af respondenterne peger på, at der mangler kompetencer internt i virksomheden til at bruge de kunderelaterede data. En lille andel af virksomhederne benytter sig af eksterne konsulenter og leverandører til at vedligeholde, analysere og berige dataene

Man regner med, at de andre er bedre

Næsten hver anden respondent vurderer, at den branche, deres virksomhed tilhører, generelt er god til at udnytte data. Faktisk lader de fleste til at tro, at konkurrenterne og det øvrige marked er bedre til at udnytte data end de selv er

Analysearbejde, der kan mærkes på bundlinjen

Skriv dig op eller kontakt Oliver Newton direkte for rådgivning og løsninger til dataarbejde og segmentering, der styrker din forretning

Oliver Newton portrait

Oliver Newton

Key Account Manager

+45 5183 9125

Linkedin

Tilmeld dig Geomatics nyhedsbrev