Guide til uanmodet markedsføring

Uanmodet markedsføring er markedsføringshenvendelser målrettet personer, som ikke selv har ønsket det eller bedt om det, med det formål at sælge forbrugeren et kommercielt produkt via; direct mail, telemarketing eller visse typer af digital annoncering

 

Det er både marketingdiscipliner, der har eksisteret i lang tid, men som ændrer sig og udvikler sig i disse år, hvor nye love og reguleringer kæmper med den digitale annoncering om de sparsomme  marketingbudgetter


I denne guide har vi samlet vores bedste råd til at planlægge og gennemføre en god kampagne, når du laver uanmodet markedsføring, og vi lister de vigtigste paragraffer i bl.a. Markedsføringsloven og GDPR, du skal være opmærksom på. Guiden er inddelt i tre overordnede kapitler: Inden din kampagne, under din kampagne og efter din kampagne

 

Indhold

  • Inden din kampagne
    • Hvordan er reglerne for uanmodet markedsføring?
    • Hvad er uanmodet markedsføring?
    • Find dine modtagere 1: Emner fra teledata
    • Find dine modtagere 2: Emner fra CVR/enkeltmandsvirksomheder
    • Dem, der takker nej
    • Oplysningspligten i GDPR
  • Under din kampagne
    • Håndtér henvendelser fra modtagerne seriøst og professionelt
    • Hvis en modtager viser sig at være et barn
    • Hvis en modtager viser sig at være afdød eller en virksomhed
    • Gør det let at finde informationen på jeres hjemmeside
  • Efter din kampagne
    • Opbevaring/sletning af emner
  • Sådan kan vi hjælpe dig med din uanmodede markedsføring

 

Download guiden

Når du afgiver dine informationer, giver du samtidig Geomatic tilladelse til at opbevare dine kontaktdata, samt til at benytte data til at sende dig nyhedsbreve, invitationer til events og markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte frameldingslinket i mailene, du modtager eller ved at kontakte os på info@geomatic.dk

Sådan kan vi hjælpe dig med din uanmodede markedsføring