Guide til strategisk og operationel segmentering

Formålet med at segmentere sine kunder er i sidste ende at stå stærkere end sine konkurrenter i markedet. Men segmenteringsprojekter er ofte mere end en kundeanalyse; de er et led i virksomhedens omstilling til at blive mere kundefokuserede og datadrevne. Derfor handler segmenteringsprojekter om meget mere end data, datakvalitet og algoritmer, for intern kommunikation, kultur og ledelsens opbakning betyder mindst lige så meget for, hvor godt et segmenteringsprojekt går

 

I denne guide til strategiske og operationelle segmenteringsprojekter deler vi vores erfaringer opnået gennem 17 års rådgivning af B2C-virksomheder i hele Norden

 

Indhold

  1. Introduktion
  2. Definér de spørgsmål, segmenteringen skal svare på
  3. Få hele organisationen med
  4. Analytisk modenhed
  5. Data
    1. Datadefinition
    2. Forberedelse af data
    3. Datavalidering
    4. Opbygning af datamart
  6. Projektplan og -styring
    1. Projektplan og -styring
    2. Projektbeskrivelse
  7. Analyse
    1. Dataanalyse
    2. Segmentbeskrivelse
    3. Opstilling af recommendation scores
    4. Test!
  8. Implementering
  9. Opdatering
  10. Sådan kan vi hjælpe

 

Download guiden

Når du afgiver ovenstående information, giver du samtidig Geomatic tilladelse til at opbevare dine kontaktdata, samt til at benytte data til at sende dig nyhedsbreve, invitationer til events og markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte frameldingslinket i mailene, du modtager eller ved at kontakte os på info@geomatic.dk

Mere om segmentering