B2C-virksomheders indsamling og brug af data

86 respondenter fra mere end 61 forskellige danske B2C-virksomheder har svaret på 15 spørgsmål  om deres indsamling og brug af kunderelaterede data. Undersøgelsen er også i år besvaret af respondenter på flere niveauer fra fag-enhederne til topledelsen. I rapporten kan du læse resultaterne, se udvalgte tal sammenlignet med sidste år og måske bruge den til at benchmarke din virksomheds indsamling og brug af data

5 pointer fra undersøgelsen

 

1/4

har ikke en fast procedure for at holde sine kundedata opdaterede

39 %

mener, at deres segmenteringsmodel i høj eller meget høj grad er operationel

3,1

er den gennemsnitlige karakter, når virksomhederne skal bedømme, om deres segmenteringsmodel giver dem en konkurrencemæssig fordel, på en skala fra 1 til 5

3,83

barrierer. Det typiske antal forhindringer for at kunne anvende data bedre

13 %

føler sig på højde med de bedste i branchen til at bruge data

Hent hele analysen

Indhold

  • Nøgleresultater
    • 1/4 har ikke en fast procedure for at holde sine kundedata opdaterede
    • 39 % har en operationel segmenteringsmodel
    • Segmentering giver kun i nogen grad en konkurrencemæssig fordel
    • Der er typisk 3,83 barrierer for at kunde anvende data bedre
    • 13 % føler sig på højde med de bedste i branchen til at bruge data
  • Analyseresultater
    • Indsamling af data
    • Datakvalitet
    • Brug af data i forretningen
    • Hvordan synes virksomhederne, at det går?
  • Om analysen
  • Mere fra os

 

Download analysen

Når du afgiver ovenstående information, giver du samtidig Geomatic tilladelse til at opbevare dine kontaktdata, samt til at benytte data til at sende dig nyhedsbreve, invitationer til events og markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte frameldingslinket i mailene, du modtager eller ved at kontakte os på info@geomatic.dk

Mere fra os