Det Kongelige Teater sendte ud til 25.000 udvalgte husstande. Kampagnen skulle sætte skub i salget til de 25 forestillinger af den stort opsatte ballet Svanesøen, der spillede i efteråret 2010 i Operaen på Holmen med plads til 1.200 publikummer hver aften

 

Brevkampagnen var et led i en større samlet markedsføring, som også inkluderede 30 sekunders reklamespots i 65 S-toge i uge 37, virale spots på nettet, outdoor på teatrets egne bygninger samt anmeldelser i medierne. Vi leverede de segmenterede adresser, mens brevet og det grafiske materiale blev fremstillet af Det Kongelige Teater i samarbejde med teatrets trykkeri. PostNord stod for uddelingen af de 25.000 breve

"Ved at sende breve ville vi prøve at komme ud til en stor målgruppe for at skubbe yderligere gang i billetsalget. Vi vedlagde fire postkort og et længere følgebrev, der var underskrevet af Balletmester Nikolaj Hübbe og sluttede af med en opfordring om at gå ind på teatrets hjemmeside og se, om man selv var blandt de 10 vindere af to gratis billetter"

- Berit Hessing, Marketingkoordinator, Det Kongelige Teater

Effekt

På trods af et relativt lange følgebrev, fulgte mere end 3.000 - svarende til 14 % af modtagerne - opfordringen og kunne på hjemmesiden se trailere og læse mere om forestillingen. På denne måde fik de mere appetit på køb af billetter til Svanesøen

Prisvindende kampagne

Vinder af PostNords direct marketing-pris i kategorien 'Low Cost' 2011

Vil du også have en høj konverteringsrate på din direct mail-kampagne?

Skriv dig op eller kontakt Tania Holm Linke direkte til en snak om, hvordan du får kvalitetssikrede, segmenterede adresser til din direct mail-kampagne

Tania Holm Linke portrait

Tania Holm Linke

Key Account Manager & Senior Consultant

+45 6043 3083

Linkedin