Når du køber en bolig, så køber du ikke bare mursten og parketgulve – du køber også et kvarter med tilhørende legekammerater, daginstitutioner og grønne områder. Det er dén historie, danbolig ønsker at fortælle på en ny platform - og benytte til at skabe interaktion og engangement blandt boligsælgerne

 

Boligkøb har altid handlet om den rette bolig med den rette beliggenhed. Med den klassiske tilgang, udviklede danbolig platformen Vores Nabolag, der med udgangspunkt i både offentligt tilgængelige data og brugergenereret indhold, kan give den boligsøgende et godt indtryk af, hvilket nabolag og naboskab, de kan forvente at få med i købet

 

Geomatic har leveret API'et, der genererer data om

  • Kommuner (skattesats, antale skoler og daginstitutioner m.v.)
  • Nabolagets befolkningsgrupper (baseret på conzoom)
  • Typiske karakteristika ved familierne i et nabolag (bilejerskab, antal m2 pr. person, familityper m.v.)
  • Typiske karakteristika ved et område (antal museer, virksomheder, biografer m.v.)

 

danboligs løsning rummer 2000 danske nabolag, der følger sognegrænserne. Data formidles til det online univers via et API. Platformen Vores Nabolag er udviklet af Magnetix

Nabolaget har altid været vigtigt for køberne, men tidligere har deres mulighed for at vurdere omgivelserne været meget sporadiske og i det hele taget op til køberne selv. Det har vi lavet om på med Vores Nabolag, som ikke bare giver køberne et struktureret overblik, men også en masse personlige anbefalinger fra boligejere

- Anne Mette Koch, Kommerciel chef, danbolig a/s

I det digitale værktøj mødes brugeren af et Danmarkskort, der er inddelt i 2000 nabolag, der følger sognegrænserne. Når en bruger vælger et nabolag, præsenteres en række beskrivende data om området fra de fysiske karakteristika og boliger til salg til fakta om de familier, der bor der


De lokale mæglere og boligsælgerne kan supplere registerdataene med egne fortællinger, der på kortet markeres med en hjerteformet nål. Det er fortællinger om alt fra den gode løbesti og legeplads til fortællinger om den årlige vejfest. De lokale mæglere fungerer som redaktører, der sikrer, at ingen personhenførbare oplysninger deles i værktøjet

 

Vi har en forventning om at skabe et univers, der over tid vil få et helt unikt samspil mellem de statistiske data og det brugerskabte indhold, og vi tror på, at det kan understøtte både købs- og salgsoplevelsen

- Anne Mette Koch, Kommerciel chef, danbolig a/s

Prisvindende platform

  • Sølv ved ECHO Awards​ 2018 i kategorien "Best Digital Destination"

Skal din næste kampagne være datadrevet?

Skriv til os eller kontakt Tania Holm Linke direkte og hør mere om, hvordan vi kan understøtte din kampagne med data

Tania Holm Linke portrait

Tania Holm Linke

Key Account Manager & Senior Consultant

+45 6043 3083

Linkedin