Gode kampagner fører til øget salg - udfordringen kan dog være at sikre lønsomheden blandt de nye kunder. Det er konklusionen efter Berlingske Medias forsøg med højkonverterbare leads, der desværre ikke fastholdt nok af de nye kunder

 

Berlingske Medias Business Intelligence-afdeling bistår forretningsenhederne i at træffe underbyggede beslutninger og med en kundebase på retræte, hvor det typisk er de samme kunder, der gentegner abonnementerne, frem for nye, der kommer ind, var interessen for nye måder at komme i kontakt med potentielle kunder stor

 

Derfor testede Berlingske Media, om conzoom®data kunne bidrage til en bedre konverteringsrate og business case end ved kald til nyhedsbrevsmodtagere og tilfældige emner. Og resultaterne med de segmenterede leads var markante, selvom nyhedsbrevsmodtagerne også var lettere at konvertere end de tilfældige numre

"Vi oplevede en salgsrate, der var fem gange så høj, når vi segmenterede ved hjælp af blandt andet conzoom®-data, sammenlignet med at ringe ud til tilfældige"

- Jonas Nørgaard, Data Scientist, Berlingske

Næste skridt: Videreudvikling af produktmixet

På trods af den imponerende konverteringsrate, måtte Berlingske Media erkende, at den langsigtede fastholdelse af de kunder, der tegner et introduktionsabonnement, kræver en tilpasning af produktudbuddet, for at businesscasen med en højere udgift til lead-indkøb og indtægten fra de nye kunder bliver positiv. Projektet viste nemlig, at det ikke lykkedes dem at fastholde kunderne efter introduktionsabonnementet, så de blev varige og overskudsgivende kunder. Derfor er næste skridt et review af Berlingskes abonnementspakker

"Når vi har revurderet og eventuelt tilpasset vores abonnementspakker, forventer vi en positiv business case. Selvom det betyder, at vi får en længere proces end vi umiddelbart havde regnet med, glæder vi os over de mange nye indsigter, vi har fået gennem denne test"

- Mikkel Kornum, Business Intelligence chef, Berlingske

Skal vi også løfte din konverteringsrate med segmenterede leads?

Skriv dig op eller kontakt Tania Holm Linke direkte og bestil dine kvalitetssikrede, segmenterede leads til både DM og TM

Tania Holm Linke portrait

Tania Holm Linke

Key Account Manager & Senior Consultant

+45 6043 3083

Linkedin