Geomatic i nyt digitalt partnerskab med førende dansk AI-virksomhed

Der bliver sat turbo på de danske virksomheders omstilling til kunstig intelligens med partnerskabet mellem data- og analysehuset Geomatic og AI-eksperterne i 2021.AI. Kombinationen af kundernes egne data, offentligt tilgængelige registerdata og statistik skal løfte virksomhedernes markeds- og kundeanalyser og skabe nye indsigter.

Del artikel:

”Vi er meget begejstrede for den data blending, vi med partnerskabet med Geomatic, vil tilbyde vores kunder, fordi vi kan se, at det skærper vores machine learning modellers sans for de forretningsmæssigt interessante mønstre, når vi kan afdække flere aspekter af virksomhedens kunder og marked,” siger direktør og grundlægger af 2021.AI Mikael Munck.

 

2021.AI’s platform er udviklet med fokus på at gøre AI operationelt, og det er noget, de kommercielle virksomheder for alvor kommer til at implementere i deres analyseprocesser i de kommende år. Således afdækkede en analyse fra Gartner Group i starten af året, at hele 60 % af 3.138 adspurgte virksomheder står på trinbrættet til at implementere kunstig intelligens ind i deres forretning. Derfor glæder Geomatic’s direktør, Jeff Saul, sig også over timingen:

 

”Den digitale udvikling buldrer derudaf, og det er afgørende, at vi tilbyder vores kunder innovative og værdiskabende løsninger, så de er med helt fremme i brugen af machine learning i deres markeds- og kundeanalyser,” fortæller han.

 

Erfarne teknologiprofiler bag dansk AI virksomhed

Det er et erfarent teknologi- og machine learning-team, der står bag udviklingen af 2021.AI’s APEX-platform, der bl.a. har den tidligere leder af både Ubers og Amazons arbejde med machine learning, Danny Lange som aktionær og i sin bestyrelse. 2021.AI har allerede samarbejde med mere end 30 virksomheder i Norden og internationalt.

 

”Vores mission er at give almindelige virksomheder og organisationer adgang til de samme muligheder med AI, som historisk set kun har været mulige for en lille gruppe af teknologi-unicorns, der har høstet fantastiske resultater med implementering af AI i mange afskygninger i deres organisationer,” fortæller Mikael Munck, der uddyber 2021.AI’s rolle i implementeringen af operationaliserbar kunstig intelligens: ”Vores opgave er at tilbyde denne avancerede teknologi med fuld service og support i implementering og drift, hvilket typisk er en uoverstigelig opgave i mange organisationer grundet den kompleksitet, der er forbundet hermed.”

 

Netop den lette adgang til at komme i gang og høste gevinsten ved investeringen i AI, er motivationen bag det nye partnerskab:

 

”Med integrationen af alle de data, Geomatic tilbyder, skiller vores produkt sig positivt ud, fordi vi kan få virksomheden i gang med det samme, også selvom de måske endnu ikke har gode nok interne data,” forklarer Mikael Munck.

 

Partnerskabet lanceres på samarbejdsevent med Microsoft

De mange virksomheder, der netop nu planlægger at komme i gang med AI får en konkret guide til implementeringen, når partnerskabet mellem Geomatic og 2021.AI lanceres på et samarbejdsevent den 19. september hos Microsoft:

 

”Vi vil gerne vise virksomhederne, hvordan et AI-setup med os som partnere ser ud, og hvor let vi faktisk gør det for dem at opnå den gode ROI. Derfor inviterer vi til en formiddagskonference, hvor vi tegner og fortæller for virksomhedsledere og beslutningstagere, så de kan få afmystificeret det, der for mange virker relativt komplekst,” fortæller Jeff Saul.

 

keyboard_arrow_rightLæs mere om eventet