Dentsu Aegis Network kortlægger danskernes flyttemønstre med conzoom®

I et nyt forbrugerstudie kortlægger medie- og kommunikationsbureaugruppen Dentsu Aegis Network danskernes flyttemønstre. Ud fra et et solidt datagrundlag med både kvalitative og kvantitative data - herunder conzoom® - afdækkes, hvad der får os til at flytte og hvornår I processen virksomhederne med fordel kan tilbyde deres produkter og ydelser

Del artikel:

Danskerne flytter mere end nogensinde før, og næsten 900.000 danskere skiftede bopæl i 2017. Det bringer Danmark i top to over flest antal flytninger i Europa. Derfor sætter Dentsu Aegis Network fokus på danskernes flyttevaner med forbrugerstudiet ”Flyt dig!”

 

"Vi har lavet dette studie, fordi økonomer estimerer, at vi i gennemsnit bruger 50.000 til 100.000 kr. på forbedringer og indretning, når vi flytter. Det gør flytningen til en kommercielt interessant begivenhed, og vi vil med studiet blandt andet afdække, hvornår i flytterejsen, virksomhederne kan gøre sig interessante"

- Julie Daugaard, Strategy Director, Dentsu Aegis Network

 

Flytninger repræsenterer også en risiko for virksomhederne, for udover at investere i nyt, kastes alle bolde, brands og relationer op i luften, og alt er op til overvejelse. Og dermed potentiel afskaffelse

 

conzoom® er en del af det solide datagrundlag

"Flyt dig!" er blevet til på baggrund af et  solidt datagrundlag, som indeholder både kvantitative og kvalitative indsigter, samt digital adfærdsdata fra bl.a. Google, Facebook og studiets samarbejdspartnere

 

Det kvalitative datagrundlag består af interviews med danskere, som befinder sig henholdsvis før, under og umiddelbart efter en flytning, mens det kvantitative datagrundlag består af indsigter fra en spørgeskemaundersøgelse indsamlet af Bilendi med 3000 respondenter. Samtidig suppleres det kvantitative datagrundlag med indsigter fra conzoom®

 

"Det er afgørende for vores undersøgelser, at vores datagrundlag er skudsikkert. Derfor anvender vi altid så mange relevante datakilder som muligt, så vi på den måde kan belyse den samme problemstilling via forskellige metoder og datakilder. conzoom® er en vigtig del af datagrundlaget, fordi vi med dette værktøj kan undersøge danskernes flyttevaner både dybt og bredt. Samarbejdet med conzoom® er unikt, fordi vi får mulighed for at berige ”Flyt dig!”s egne segmenter og audiences med conzoom®s grupper og typer"

- Julie Daugaard, Strategy Director, Dentsu Aegis Network

 

Resultaterne præsenteres på tre konferencer

Resultaterne af studiet præsenteres på tre konferencer den 28., 29. og 31. maj i henholdsvis Aarhus, Højbjerg og København, hvor deltagerne blandet andet vil får svar på 

 

  • Hvad får danskerne til at flytte, og hvad fortæller det om vores tidsånd?
  • Hvordan ser en flytterejse ud, og hvordan kan dit brand være relevant?
  • Hvilke produkter kan du sælge til ”flytterne”, og hvornår skal du slå til med budskabet?

 

keyboard_arrow_rightLæs mere om studiet og tilmeld dig morgenseminarerne

Linket sender dig til Dentsu Aegis Networks temaside om studiet