Nyheder


  • Nye regler om Robinsonlisten på vej

    Reglerne for Robinsonlisten står over for en opdatering og Geomatic var med, da Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i fredags havde inviteret til høring. Fokus er på at få skabt en fremtidssikret og dataetisk liste, der også er mere brugervenlig for virksomhederne..

    Læs artiklen her
  • Guide: Snart ejer kunderne deres data

    Med EU-dataforordningen skifter dataejerskabet fra virksomhederne til kunderne. Bliv klar til de nye regler med vores gratis guide til CRM- og marketingafdelingerne her

    Læs artiklen her
  • Dataanalyse understøtter strategien

    Dataindsamling, databehandling og dataanalyse er tidens nye sort. Det er ved at sammenstille og koble forskellige data, at vi får større indsigt i menneskers forskellige handlings- og adfærdsmønstre. I data- og analysehuset Geomatic har de specialiseret sig i at hjælpe kunderne til bedre til at forstå sit marked. Det sker gennem grundig dataindsigt og analyse.

    Læs artiklen her
  • Bosætningsstrategier realiseres med databrug

    Langt de fleste af landets kommuner arbejder i dag med forskellige former for bosætningsstrategier, fordi det har betydning for skattegrundlaget, og dermed den service og de tilbud, kommunerne fremover kan tilbyde indbyggerne. Derfor forsøger kommunerne at gøre sig attraktive for potentielle tilflyttere ved at slå på de kvaliteter, kommunen nu engang rummer. Det kan være forhold som bl.a. lave kvadratmeterpriser, lav kommuneskat, foreningslivet, sportsklubber, kultur og kunst. Men også gode forhold for ældre med velkørende plejehjem og bofællesskaber for seniorer. Nogle kommuner bruger også krudt på at kommunikere om unikke skoler og børneinstitutioner, samt den korte vej til kysten. Alle sammen forhold som kommunen i sin selvforståelse naturligvis er stolte af og glade for, men bestemt ikke særlig målrettet i forhold til at tiltrække nye beboersegmenter.

    Læs artiklen her
  • Odense Renovation vil nudge sig til bedre affaldssortering

    Affaldssortering er en gevinst for alle, når mere kan genanvendes. Derfor arbejder alle landets renovationsselskaber på at motivere borgerne til at få puttet det rigtige affald i den rigtige beholder. Odense Renovation er i samarbejde med WElearn gået i gang med at udvikle en indsats, der gennem især nudging-tiltag skal motivere og skabe en mere positiv stemning omkring affaldssortering.

    Læs artiklen her

Bliv klar til den nye dataforordning

Bliv klar til den nye dataforordning

Indtast dine oplysninger og få vores gratis guide til CRM- og marketingsprofesionelle.

(du accepterer samtidig, at vi sender dig nyhedsbreve og invitationer til vores events. Du kan selvfølgelig framelde dig igen)