Nyheder


  • Per Østergaard Jacobsen: Danske virksomheder bør tænke mere på kunderne, når de bruger data

    De danske virksomheder mener, at data er essentielle for forretningens drift og udvikling. De bruger dem især i salg, marketing og forretningsudvikling, og det er med de strengt kommercielle målsætninger for øje: Forøgelsen af kundeværdi, markedsandele og overskud er øverst på dagsorden i en rundspørge blandt danske virksomheder. Per Østergaard Jacobsen problematiserer virksomhedernes ”indefra og ud” -tankegang.

    Læs mere
  • Gratis DMI-data baner vej for en tørskoet løbetur

    Kreative folk vi kunne bygge alt muligt ud af vejrdata. Løbe-app er allerede på vej.

    Læs mere
  • Etisk databehandling kommer nu

    Geomatic A/S styrker organisationen og satser endnu mere på dataanalyse og datakvalitet, der bindes sammen omkring juridisk rådgivning om persondata. ”Der er et uforløst markedspotentiale her”, mener analysehuset.

    Læs mere
  • Livsstilsanalys - mer information om de egna kunderna inför bearbetning av en ny marknad

    De flesta företag tror att de har bra koll på sina kunder och de målgrupper de försöker nå med sina produkter och tjänster. De vet ofta inte att det nu finns ännu mer sofistikerade verktyg för att lyckas ännu bättre.

    Læs mere
  • danbolig går nye dataveje

    En ny digital platform fra Danbolig sætter fokus på nabolaget – og ikke bare på kvadratmetre, indretning og tilstandsrapporter. Systemet bygger bl.a. på data fra Geomatic - og Magnetix er bureau-partner.

    Læs mere