Få flere gode kunder med en datadrevet tilgang

Forstå potentialet i dit opland, i din eksisterende kundebase og tilpas butiksplaceringer og vareudbud til kundernes præferencer. Vi har samlet vores løsninger til detailbranchen, så du kan let får et overblik over, hvordan indsigt kan drive din forretning frem

Vi styrker også dataarbejdet og kundekendskabet hos 

 

Synoptik Logo 01 Web
Q8 Web
Nespresso Web

Tilpas forretningen til kunderne i oplandet

Alle butiksoplande er unikke og vi analyserer dine, så du får en dybdegående indsigt i potentialet i lokalområdet, når vi afdækker købsfrekvens, værdi og kundeadfærd. Så du kan tilpasse din butik og vælge de bedste nye placeringer, når du planlægger at åbne nye forretninger og videreudvikle de eksisterende

 

Køretidsanalyse

Med en køretidsanalyse får du indsigt kunderne i oplandet til din butik inden for en selvvalgt reel køretid.

Du får viden om kundernes

  • Demografiske karakteristika som familietype, aldersfordeling, bilrådighed og økonomi
  • Forbrugsvaner: Går de fx efter gode tilbud, velkendte mærker eller helt nye varer?
  • Præferencer: Foretrækker de fx økologi, dekadence eller discount? 

 

Opland afgør butikskoncept hos Coop 

"I Coop giver big data os mulighed for, at vi kan få et samlet billede af alle de kunder, der kommer til at handle i vores butikker og derfor kan vi også bedre forsyne dem med de varer, som passer til netop dette område"

- Erhard Nielsen, Coop

Styrk salget med et bedre kundekendskab

Få overblik over din markedspenetration og restpotentialet med udgangpunkt i din kundebase eller  oplandet til dine forretninger. Vi hjælper dig med at udvide dit kendskab til kunderne ved at supplere din eksisterende viden med nye indsigter, så din kundesegmentering får større værdi og effekt

 

Kend værdien af dine kunder

Med en RFM-analyse får du en detaljeret indsigt i dine kundesegmenter ud fra dine kunders købsadfærd. Du får et databaseret udgangspunkt for at afklare:

• Kundernes købemønstre

• Kundernes karakteristika inddelt i værdisegmenter

conzoom®rapport

conzoom®rapporten kortlægger dit marked og dit kundeunivers, og vi gør dig klogere på de kunder, du kender i dag, så du kan nå bedre ud til flere i morgen. 

Du får et godt billede af dit kendte kundeunivers i tekst, diagrammer og på kort. Vi viser dig, hvor dine kunder bor, hvilke conzoom®typer, du har flest af, og deres karakteristika som mennesker og forbrugere.

 

Datadrevet kundesegmentering løfter salget hos Tryg 

"Prioritering af emner ud fra modellerne har ikke alene været med til at løfte kontaktraten og gennemsnitssalget pr. kunde men også sikret en bedre lønsomhed på de nye kunder"

- Jørgen Thau, Tryg

Få dit budskab set med optimeret markedsføring

Aktivér samme segmentering i både forretningsudvikling og marketing og opnå større effektivitet: Med en datadrevet segmentering sikrer du, at dine målgrupper kan identificeres på tværs af platforme og rammes på de helt rigtige tidspunkter, så dit budskab bliver set og husket

 

Segmenteret uadresseret distribution

Ram din målgruppe lige i postkassen: Der har aldrig været bedre muligheder for at segmentere adresseløse forsendelser; uanset om din målgruppe er defineret ud fra et conzoom®segment, en bestemt geografi, et økonomisk råderum eller familietype, kan du nå dem.

Segmenterede leads til DM/TM

Vi leverer kvalitetssikrede leads, så du får fuldt udbytte af din markedsføring og rammer den rette modtager målrettet og præcist

 

Berlingske: Sådan løftede vi salgsraten fem gange

"Vi oplevede en salgsrate, der var fem gange så høj, når vi segmenterede ved hjælp af blandt andet conzoom®data, sammenlignet med at ringe ud til tilfældige"

- Jonas Nørgaard, data scientist, Berlingske

Oliver Newton

Key Account Manager

+45 5183 9125

Få flere og bedre kunder

Oliver Newton taler gerne med dig om, hvordan databaseret segmentering styrker jeres relevans for kunderne

person_outline
mail_outline
phone