Customer Insight Forum

 

Customer Insight Forum Banner Web

 

Med uanede mængder af tilgængelige data, er evnen til at kombinere data, for at forstå kunderne og deres behov mere forretningskritisk end nogensinde. Alligevel viste en undersøgelse af B2C-virksomhedernes brug af kundedata i 2016, at mange oplever udfordringer med at gøre dataarbejdet forretningsdrivende.

Derfor sætter Geomatic med årets forum fokus på indsigt, der driver forretningen frem. Vi har sammensat et stærkt program, der viser eksempler på virksomheder, der med succes har udviklet forretning på baggrund af den indsigt, de har opnået via deres segmentering. Vi giver dig også konkrete værktøjer, du kan bruge til at styrke dataarbejdet i din egen organisation. 

 

Ekstra: Tag temperaturen på dit big data-mindset

I samarbejde med Per Østergaard Jacobsen, Efficiens & CBS, tilbyder vi dig at teste dit big data-mindset. Testen afslører, hvilket mindset, der præger din organisation - og sætter det i relation til andre virksomheder.

Link til testen udsendes, når du har tilmeldt dig konferencen. Du får både en personlig tilbagemelding og kan benchmarke dig selv og din organisation med de øvrige konferencedeltagere, når Per Østergaard Jacobsen bruger testresultaterne i sit oplæg. 

 

Program

  • 13:00

    Ankomst og indskrivning

  • 13:30

    Velkommen

    v. konferencier Jacob Søby Bang, Strategize

  • 13:40

    Indsigt, der driver din forretning frem

    v. Martin K. Glarvig, CEO & Founder, Geomatic

  • 14:00

    Kundeindsigt starter med lederens mindset

    v. Per Østergaard Jacobsen, CEO i Efficiens og lektor på CBS

    Når folk taler om, hvordan Big Data ’disrupter’ brancher og organisationer, glemmer de at stille det centrale spørgsmål: Hvordan kan vi arbejde med vores strategiske tænkning og derved forbedre de organisatoriske forudsætninger for at skabe værdi med Big Data-konceptet?

    I forhold til segmentering betyder det, at ens mindset er styrende for segmentering af kunderne, og det er ikke altid det samme, som hvad der skaber værdi for kunderne. De fleste forveksler nemlig kundeorientering med salgsorientering!

    Danmark er det mest digitaliserede land i EU og nr. 2 på EU’s innovationslederrangliste, hvilket antyder, at mange organisationer er rustede til at møde fremtidens marked i al dens omskiftelighed. Danskerne er kendt for at være kreative, når nye løsninger skal findes, og problemer skal knuses. Men hvad hvis vi ikke er så nytænkende, som vi går og tror? Bliv klogere på, hvilke barrierer, der er med til at bremse brugen af de allestedsnærværende data – og få input til, hvordan de overkommes.

  • 14:35

    Hvad fanden bilder Røde Kors sig ind?

    v. Morten Jørgensen, fundraising- og marketingchef, Dansk Røde Kors

    Røde Kors har en strategisk ambition om at være først med de nyeste initiativer på indsamlingsmarkedet. Konkurrencen skærpes hele tiden, og det bliver sværere og sværere at samle midler ind til vores arbejde på traditionel vis. Derfor besluttede vi os for at teste en helt ny indsamlingsmetode, som aldrig før har været prøvet i Danmark.

    På dagen for vores årlige landsindsamling sendte vi en sms ud til lidt over 900.000 danskere, som ikke tidligere havde givet penge til Røde Kors. Det gav os både et fantastisk indsamlingsresultat og en shitstorm på de sociale medier. Kom og hør om vores overvejelser, erfaringer og læring efter eksekveringen af en af de mest innovative og kontroversielle kampagner i 2017.

  • 15:00

    Pause

  • 15:30

    How insights and machine learning improve the customer journey

    v. Daniel Svenback, Senior Business Analyst, Zmarta Group

    Today, many companies rely on machine learning algorithms to help understand and predict customer behaviour as well as to identify revenue opportunities. Zmarta, a Swedish fintech company that offers a range of services within consumer finance, has utilized machine learning together with conzoom and in-house data (providing contextual information, like lending habits) to achieve a customer-centric and personalized customer journey. Moreover, aligning operations to use predictive analytics has the potential to result in both cross- and up-sell as well as more cost-efficient processes. In the presentation, we will share our lessons learned when building and implementing a predictive model for improving the customer journey.

  • 15:55

    Ved hjælp af data og en struktureret tilgang til optimering løftede Tryg salgseffektiviteten med 20 %

    v. Jørgen Thau, ansvarlig for segmentering på privatmarkedet, Tryg

    Tryg arbejder kontinuerligt på at optimere salgseffektiviteten i salgskanalerne. Data og en systematisk tilgang til optimering har løftet salget til nye kunder med i gennemsnit 20 %  pr. medarbejder i assurandørkorpset. I dette oplæg fortæller Jørgen Thau, hvordan data, modeller, monitorering og et tæt samarbejde spiller ind i Trygs skabelse af performance.

  • 16:25

    How to get the results you need, for your business

    v. Ross Whalley, CAO & Partner, Geomatic

    When speaking of big data and segmentation we often feel overwhelmed with just how much data and blending possibilities we have. However, to create valuable business insights, it is key that your analytical work is aligned directly with your business needs.

    In this talk you will see examples on different analytical models and how the result can be implemented into business-driven decisions and actions:

    • How general insights into your customer segments should affect your marketing
    • How a transactional (RFM) analysis should affect your customer offerings
    • What value you get when implementing a unified way of segmenting customers across the organisation.
  • 16:45

    Kundedata: Mulighed eller manipulation?

    v. Vincent Hendricks, dr.phil., phd., professor i formel filosofi og leder af Center for Information og Boblestudier (CIBS), Københavns Universitet

    Aldrig har der været så meget data til rådighed. Og aldrig er denne data blevet brugt så meget til at profilere kunder, hvad enten de køber barnevogne eller politiske produkter. Der er godt at sige om denne kundedataindsamling, som kan komme både kunde og virksomhed til gode. Men der er ligeledes mulighed for manipulation - og hvad er forholdet så mellem mulighed og problemet med manipulation? En manipulationsmulighed ligger i dét, man kalder en flertalsmisforståelse; altså, at man tror, at alle andre tror, selvom man egentlig selv er i tvivl. Lidt ligesom, at man tror, at fokus på kundedata er rigtig vigtig, og samtidig tror, at alle andre er længere fremme med det end én selv … selvom de ikke er det! Præcis som analysen af de nordiske B2C-virksomheder viste. Hvad gør man ved det, og vender det til sin fordel, for virksomhed, såvel som for kunde?  

  • 17:15

    Afslutning

    v. Jacob Søby Bang, Strategize

  • 17:30

    Netværk, musik og Geomatics traditionsrige flæskestegssandwich

Ret til justeringer i programmet forbeholdes

 

Tid & sted

Tirsdag den 5. december kl. 13.00

Børsen, Slotsholmsgade 1, 1217 København K

 

Tilmelding

Deltagelse er gratis, men der faktureres et no show-gebyr på kr. 500 ex moms ved udeblivelse uden forudgående afmelding. Afmelding kan ske frem til 30. november 2017 og sendes til info@geomatic.dk

person_outline
person_outline
mail_outline
business_center

 

Om oplægsholderne 

 

Martin K Glarvig

Martin K. Glarvig

CEO & Founder, Geomatic

Martin er direktør og grundlægger af Geomatic. Han er uddannet kartograf fra tidligere Geodætisk Institut med en master i geoinformatik og en ambassadør inden for geodemografisk analyse og forbrugersegmentering. Som en moderne tekno-antropolog arbejder han - og Geomatic - for en bedre forståelse af samfundet ved at bringe kundedata og offentligt tilgængelige data i samspil, for at skabe indsigt og generere statistikker, der bidrager til at træffe de rette beslutninger uden at kompromittere privatlivets fred.

Per Oestergaard Jacobsen

Per Østergaard Jacobsen

Direktør i konsulentvirksomheden Efficiens, ekstern lektor og projektleder, Institut for Afsætningsøkonomi, CBS

Per har arbejdet med og skrevet 12 bøger om kundedata, CRM, kunderelationer og loyalitetskoncepter i sin karriere og anses for en af de førende danske eksperter inden for feltet. Per deltager også i forskningsprojekter og har holdt mere en 25 internationale konferenceoplæg om strategisk brug af Big Data de seneste 18 mdr.

Morten Joergensen Kvadrat

Morten Jørgensen 

Fundraising- og marketingchef, Dansk Røde Kors

Morten har tidligere arbejdet som fundraisingdirektør i UNICEF Danmark og marketingchef i Hjerteforeningen. Han brænder for at engagere danskerne i den gode sag, og han har stået bag væksten i nogle af de hurtigst voksende velgørende organisationer i Danmark. Han er 45 år og cand. mag fra Københavns Universitet og har en HD(O) i strategisk ledelse fra CBS. 

Daniel Svenback Kvadrat

Daniel Svenback

Senior Business Analyst, Zmarta Group

Daniel er ansvarlig for eksekvering og planlægning af al analysearbejde i Zmarta Group, inkl. machine learning. Han har tidligere været business analyst i life science-industrien, hvor han leverede IT-løsninger, der kunne behandlle og analysere data, til domæneansvarlige. Han har en master i bioinformatik fra Lund Universitet.

Anonymous

Jørgen Thau

Ansvarlig for segmentering på privatmarkedet, Tryg Forsikring

Jørgen er ansvarlig for al segmentering og kundeindsigt på privatmarkedet for Tryg. Han har arbejdet med segmentering og analyse inden for forsikringsbranchen i en årrække.

Ross Stor

Ross Whalley

CAO & Partner, Geomatic

Ross har har mere end 20 års erfaring som seniorkonsulent inden for segmentering, datadrevne beslutningsgrundlag og BI. I de seneste år har fokus været på at udbrede self-service analytics til at gøre data mere tilgængelige og anvendelige for flere. Han har været involveret i rådgivning og implementering af en række forskellige løsninger til mange af de største virksomheder inden for bank, finans, tele og retail i Norden og i Nordeuropa.

Vincent Hendricks Foto Steen Andersen Kvadrat

Vincent Hendricks

Dr.phil., phd., professor i formel filosofi og leder af Center for Information og Boblestudier (CIBS), Københavns Universitet

Vincent er modtager af en række nationale og internationale priser for sin forskning, herunder Videnskabsministeriets Eliteforskerpris, Choice Magazine Outstanding Title Award, Roskilde Festivalens Eliteforskerpris og Rosenkjærprisen. I årene 2005-2015 var han chefredaktør af Synthese, verdens største tidsskrift i filosofi. Han har desuden været vært og tilrettelægger på en række tv- og radioprogrammer.