danbolig: Den bløde historie fortalt med hårde data

Når du køber en bolig, så køber du ikke bare mursten og parketgulve – du køber også et kvarter med tilhørende legekammerater, daginstitutioner og grønne områder. Det er dén historie, danbolig ønsker at fortælle på en ny platform - og benytte til at skabe interaktion og engangement blandt boligsælgerne

Opgaven

danbolig ønskede at bruge data til at skabe en platform, der dels kan formidle et områdes karakteristika og dels være udgangspunktet for at skabe brugergenereret indhold, der kan supplere statistikkerne

 

Nabolaget har altid været vigtigt for køberne, men tidligere har deres mulighed for at vurdere omgivelserne været meget sporadiske og i det hele taget op til køberne selv. Det har vi lavet om på med Vores Nabolag, som ikke bare giver køberne et struktureret overblik, men også en masse personlige anbefalinger fra boligejere

- Anne Mette Koch, Kommerciel chef, danbolig a/s

Vores Nabolag

I det digitale værktøj mødes brugeren af en Danmarkskort, der er inddelt i 2000 nabolag, der følger sognegrænserne. Når en bruger vælger et nabolag, præsenteres en række beskrivende data om området fra de fysiske karakteristika og boliger til salg til fakta om de familier, der bor der


De lokale mæglere og boligsælgerne kan supplere registerdataene med egne fortællinger, der på kortet markerede med en hjerteformet nål. Det er fortællinger om alt fra den gode løbesti og legeplads til fortællinger om den årlige vejfest. De lokale mæglere fungerer som redaktører, der sikrer, at ingen peronhenførbare oplysninger deles i værktøjet

 

Vi har en forventning om at skabe et univers, der over tid vil få et helt unikt samspil mellem de statistiske data og det brugerskabte indhold, og vi tror på, at det kan understøtte både købs- og salgsoplevelsen

- Anne Mette Koch, Kommerciel chef, danbolig a/s

Sådan gjorde vi

danboligs løsning rummer 2000 danske nabolag, der følger sognegrænserne. Data formidles til det online univers via et API

 

Det er data om

  • Kommuner (skattesats, antale skoler og daginstitutioner m.v.)
  • Nabolagets befolkningsgrupper (baseret på conzoom)
  • Typiske karakteristika ved familierne i et nabolag (bilejerskab, antal m2 pr. person, familityper m.v.)
  • Typiske karakteristika ved et område (antal museer, virksomheder, biografer m.v.)

 

Dataene indlæses i det online univers Vores Nabolag, der er udviklet af Magnetix

Tania Holm Linke

Key Account Manager & Senior Consultant

+45 6043 3083

Gør din næste kampagne datadrevet

Tania Holm Linke sikrer dig det rigtige set-up

person_outline
mail_outline
phone

Tilmeld dig Geomatics nyhedsbrev