FÅ FLERE OG BEDRE KUNDER

Kundekendskab og datadrevet segmentering skaber vækst

Du kender sikkert allerede dine kunders købemønstre, når de handler i din butik. Vi giver dig indblikket i dine kunder som hele mennesker og deres forbrugspræferencer og -behov. Den viden, du baserer dine vigtige beslutninger om prissætning, målgrupper, butiksplaceringer og strategi på. Du er kun få klik fra værdifuld viden, så du kan sørge for økologi til økologerne og slagtilbud til discount-elskerne, så kontakt os

Hvem handler hvad?

Kender du butiksoplandet?

Hvor åbner din næste butik?

Få indsigten, der flytter din bundlinje

Vi styrker også dataarbejdet og kundekendskabet hos 

 

Synoptik Logo 01 Web
Q8 Web
Nespresso Web

Tilmeld dig Geomatics nyhedsbrev

Tilpas vareudbud og marketing til kunderne i oplandet til dine fysiske butikker

Dine butikkers oplande er unikke og derfor sælger dine varer også forskelligt i den enkelte butik. Ved at forstå dine butikkers salg i relation til de kunder, der bor i butikkens opland, får du grundlaget for at tilpasse butikkernes koncept, vareudbud og marketing, så de svarer til det behov, kunderne har

 

Vores områdeanalyse giver dig en dybdegående indsigt i potentialet i lokalområdet, når vi afdækker oplandets familietyper og deres karakteristika som segmenter. Så du kan tilpasse din butik og vælge de bedste nye butiksplaceringer, når du planlægger at åbne nye forretninger og videreudvikle de eksisterende

 

Områdeanalyse

Med en områdeanalyse får du indsigt i kunderne i oplandet til din butik inden for en radius af en selvvalgt reel køretid

 

Du får viden om kundernes

  • Demografiske karakteristika som familietype, aldersfordeling, bilrådighed og økonomi
  • Forbrugsvaner: Går de fx efter gode tilbud, velkendte mærker eller helt nye varer?
  • Præferencer: Foretrækker de fx økologi, dekadence eller discount? 

 

keyboard_arrow_rightLæs mere

 

Opland afgør butikskoncept hos Coop 

"I Coop giver big data os mulighed for, at vi kan få et samlet billede af alle de kunder, der kommer til at handle i vores butikker og derfor kan vi også bedre forsyne dem med de varer, som passer til netop dette område"

- Erhard Nielsen, Coop

Forstå dine bedste kunder, forkæl dem og find flere af dem

Fra dine transaktionsdata ved du allerede, hvilke kunder, der skaber den største omsætning, når de handler hos dig. Med en større viden om, hvilke segmenter, de tilhører, kan du udvikle marketingaktiviteter og tilbud, der virker. Du kan også få et overblik over, hvor mange tvillinger, de mest værdifulde kunder potentielt har, så du dels kan udarbejde en databaseret forretningsstrategi og målrette din markedsføring til de mest interessante potentielle kunder

 

Med vores Analyse af kundeværdi supplerer vi den klassiske RFM-analyse med indsigt i værdigrupperne som kundesegmenter, når vi blender dine transaktionsdata med en række eksterne data, der tegner et 360º portræt af dine kunder

 

Du får overblik over din markedspenetration og restpotentialet med udgangpunkt i din eksisterende kundebase og transaktionsdata. Den viden suppleres med viden om kundernes karakteristika inden for socioøkonomi, værdier og holdninger til forbrug og samfundet, så din kundesegmentering får større værdi og effekt

 

Analyse af kundeværdi

Med vores Analyse af kundeværdi får du klassisk RFM-analyse kombineret med en detaljeret indsigt i dine kundesegmenter ud fra dine kunders købsadfærd. Du får et databaseret udgangspunkt for at afklare

• Kundernes købemønstre

• Kundernes karakteristika inddelt i værdisegmenter

 

keyboard_arrow_rightLæs mere

 


Datadrevet kundesegmentering løfter salget hos Tryg

"Prioritering af emner ud fra modellerne har ikke alene været med til at løfte kontaktraten og gennemsnitssalget pr. kunde men også sikret en bedre lønsomhed på de nye kunder"

- Jørgen Thau, Tryg

Få dit budskab set med optimeret markedsføring

Aktivér samme segmentering i både forretningsudvikling og marketing og opnå større effektivitet: Med en datadrevet segmentering sikrer du, at dine målgrupper kan identificeres på tværs af platforme og rammes på de helt rigtige tidspunkter, så dit budskab bliver set og husket

 

Segmenteret uadresseret distribution

Ram din målgruppe lige i postkassen: Der har aldrig været bedre muligheder for at segmentere adresseløse forsendelser; uanset om din målgruppe er defineret ud fra et conzoom®segment, en bestemt geografi, et økonomisk råderum eller familietype, kan du nå dem

 

keyboard_arrow_rightLæs mere

 

Segmenterede leads til DM/TM

Vi leverer kvalitetssikrede leads, så du får fuldt udbytte af din markedsføring og rammer den rette modtager målrettet og præcist

 

keyboard_arrow_rightLæs mere

 

 

Berlingske: Sådan løftede vi salgsraten fem gange

"Vi oplevede en salgsrate, der var fem gange så høj, når vi segmenterede ved hjælp af blandt andet conzoom®data, sammenlignet med at ringe ud til tilfældige"

- Jonas Nørgaard, data scientist, Berlingske

Oliver Newton

Key Account Manager

+45 5183 9125

Få flere og bedre kunder

Oliver Newton rådgiver dig om, hvordan datadrevet kundeanalyse og segmentering styrker jeres relevans for kunderne

person_outline
mail_outline
phone